Τα 4x4 αυτοκίνητα είναι ξεχωριστά για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς, είναι το γεγονός πως έχουν αρκετά αξεσουάρ. Ακαμπτος άξονας, air locker, διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, είναι μερικά από τα αξεσουάρ που ίσως έχετε ακούσει αλλά δεν ξέρετε τη χρησιμότητά τους.
Κάποιοι έχουν στην κατοχή τους ένα 4x4 αυτοκίνητο και άλλοι σκέφτονται να προχωρήσουν στην αγορά του. Όπως και να έχει πάντως, είναι καλό να γνωρίζουν και οι δύο πλευρές διάφορα μέρη του συγκεκριμένου τύπου:
Για σταθερότητα σε σκληροτράχηλους δρόμους
Ακαμπτος άξονας: Δέχεται βάρη και δεν λυγίζει-σπάει. Συνδέει τις πλήμνες των δύο τροχών και τις κρατάει σταθερά μεταξύ τους, ενώ διατηρεί το διαφορικό σε σταθερή απόσταση από το έδαφος λόγω των προαναφερθέντων.
Ατέρμονας: Μηχανισμός διεύθυνσης με ατέρμονα κοχλία και οδοντωτό τροχό. Μπαίνει κυρίως στα σκληροτράχηλα τζιπ γιατί είναι ανθεκτικός και μειώνει τους κραδασμούς στο τιμόνι, που προέρχονται από τις ιδιαιτερότητες του εδάφους.
Είναι σημαντικό το διαφορικό
Air Locker: Μηχανισμός που μπλοκάρει το διαφορικό. Ένας διακόπτης στο ταμπλό ενεργοποιεί μια βαλβίδα που επιτρέπει σε αέρα από υψηλή πίεση να θέσει σε λειτουργία το μηχανισμό μπλοκαρίσματος.
Διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης: Τα διαφορικά αυτά έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν μεγαλύτερη ροπή στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση, περιορίζοντας την διαφορά ταχύτητας των ημιαξονίων. Ο βαθμός μπλοκαρίσματος καθορίζει την αποτελεσματικότητα του διαφορικού.
Και όσα κάνουν τη... βρώμικη δουλειά
Εργάτης: Σχεδόν πάντα ηλεκτρικό. Βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και το συρματόσχοινο αναλαμβάνει να τραβήξει το αυτοκίνητο από τη λάσπη, το χαντάκι, το ποτάμι και άλλα.
Ιμάντας Ρυμούλκησης: Απαραίτητος για την δύσκολη στιγμή. Από συνθετικά, ανθεκτικά νήματα, αναλαμβάνει να ξεκολλήσει το τζιπ σας.
Κλινόμετρο -Κλισίoμετρο: Ηλεκτρονικό ή αναλογικό όργανο που πληροφορεί για την κατακόρυφη και εγκάρσια κλίση του τζιπ.
Λασπωτήρας: Εύκαμπτο συνήθως φύλλο καουτσούκ, που τοποθετείται στο τελείωμα του τόξου που σχηματίζει ο θόλος του τροχού, για να προστατέψει από την λάσπη που εκτοξεύεται καθώς ο τροχός περιστρέφεται.
Ράγες οροφής: Ράβδοι από αλουμίνιο, τοποθετημένες κατά μήκος της οροφής, που αναλαμβάνουν την υποδοχή σχάρας ή μπαγαζιέρας.
Φρύδια (φτερών): Πλαστικά πρόσθετα που εφαρμόζουν στο τόξο που σχηματίζουν οι θόλοι των τροχών, υπόσχονται και προστασία από γρατσουνιές.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Κάποιοι έχουν στην κατοχή τους ένα 4x4 αυτοκίνητο και άλλοι σκέφτονται να προχωρήσουν στην αγορά του. Όπως και να έχει πάντως, είναι καλό να γνωρίζουν και οι δύο πλευρές διάφορα μέρη του συγκεκριμένου τύπου:
Για σταθερότητα σε σκληροτράχηλους δρόμους
Ακαμπτος άξονας: Δέχεται βάρη και δεν λυγίζει-σπάει. Συνδέει τις πλήμνες των δύο τροχών και τις κρατάει σταθερά μεταξύ τους, ενώ διατηρεί το διαφορικό σε σταθερή απόσταση από το έδαφος λόγω των προαναφερθέντων.
Ατέρμονας: Μηχανισμός διεύθυνσης με ατέρμονα κοχλία και οδοντωτό τροχό. Μπαίνει κυρίως στα σκληροτράχηλα τζιπ γιατί είναι ανθεκτικός και μειώνει τους κραδασμούς στο τιμόνι, που προέρχονται από τις ιδιαιτερότητες του εδάφους.
Είναι σημαντικό το διαφορικό
Air Locker: Μηχανισμός που μπλοκάρει το διαφορικό. Ένας διακόπτης στο ταμπλό ενεργοποιεί μια βαλβίδα που επιτρέπει σε αέρα από υψηλή πίεση να θέσει σε λειτουργία το μηχανισμό μπλοκαρίσματος.
Διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης: Τα διαφορικά αυτά έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν μεγαλύτερη ροπή στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση, περιορίζοντας την διαφορά ταχύτητας των ημιαξονίων. Ο βαθμός μπλοκαρίσματος καθορίζει την αποτελεσματικότητα του διαφορικού.
Και όσα κάνουν τη... βρώμικη δουλειά
Εργάτης: Σχεδόν πάντα ηλεκτρικό. Βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και το συρματόσχοινο αναλαμβάνει να τραβήξει το αυτοκίνητο από τη λάσπη, το χαντάκι, το ποτάμι και άλλα.
Ιμάντας Ρυμούλκησης: Απαραίτητος για την δύσκολη στιγμή. Από συνθετικά, ανθεκτικά νήματα, αναλαμβάνει να ξεκολλήσει το τζιπ σας.
Κλινόμετρο -Κλισίoμετρο: Ηλεκτρονικό ή αναλογικό όργανο που πληροφορεί για την κατακόρυφη και εγκάρσια κλίση του τζιπ.
Λασπωτήρας: Εύκαμπτο συνήθως φύλλο καουτσούκ, που τοποθετείται στο τελείωμα του τόξου που σχηματίζει ο θόλος του τροχού, για να προστατέψει από την λάσπη που εκτοξεύεται καθώς ο τροχός περιστρέφεται.
Ράγες οροφής: Ράβδοι από αλουμίνιο, τοποθετημένες κατά μήκος της οροφής, που αναλαμβάνουν την υποδοχή σχάρας ή μπαγαζιέρας.
Φρύδια (φτερών): Πλαστικά πρόσθετα που εφαρμόζουν στο τόξο που σχηματίζουν οι θόλοι των τροχών, υπόσχονται και προστασία από γρατσουνιές.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ