Το K&K showroom σε μια προσπάθεια να φέρει το κοινό της πολής κοντά στην Ελληνική Έκκεντρη τέχνη, με χαρά φιλοξενεί και επιμελείται, για δεύτερη φορά, ένα μέρος από έργα τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών της Outsider Art που ανήκουν στην συλλογή του Παύλου Βασιλειάδη, ψυχίατρου / εικαστικού, διδάκτορα του ΑΠΘ.
Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά μικρά έργα και σχέδια σε χαρτί καθώς και μικρά γλυπτά της συλλογής.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες : Π.Τεζαψίδης, Θ. Κοπριανός, Δ. Ρακογιάννης, Δ. Ζάχος
Ν. Τσιμινάς, Δ. Λαΐου,Β. Καλαιτζή, Α. Βανδέρα Χ. Ζαπουνίδης, Ο. Κασούμης Θ. Τσανταρμάς Έναρξη :
-------------
Έναρξη : Παρασκευή | 03.02.2017 ( είσοδος ελεύθερη )
Ώρα | 19.00 - 22.00
Διάρκεια : 03.02.2017 - 04.03.2017
* Ανοιχτά | Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 11.00 - 15.00
(είσοδος : 3 ευρώ)
--------------
Έκκεντρη Τέχνη, Μια Καινούργια Σχέση Με Την Πραγματικότητα
“ Είναι πάνω από 25 χρόνια που η ζωγραφική αυτή έχει κάνει της εμφάνισή της στον Ελλαδικό καλλιτεχνικό χώρο, στη Θεσσαλονίκη. Τον Μάιο 1994 ξεκίνησε τις δραστηριότητές της η Μονάδα Πολιτιστικής Επικοινωνίας (ΜΠΕ) με τη δημιουργία ενός ζωγραφικού εργαστηρίου. Έγινε μια αρχική επιλογή 10 περίπου ασθενών/καλλιτεχνών που είχαν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ζωγραφική, όμως δεν είχαν ποτέ ασχοληθεί με την τέχνη και τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφράζονται ζωγραφικά.
Οι καλλιτέχνες αυτοί είναι η Β. Καλαϊτζή, ο Θ. Κοπριανός, ο Δ. Ζάχος, η Α. Βανδέρα, η Δ. Λαΐου, ο Δ. Ρακογιάννης, ο Χ.Κερίδης, ο Θ. Τζανταρμάς, ο Χ.Ζαπουνίδης, ο Π.Τεζαψίδης και ο Ν.Τσιμινάς και πολλοί από αυτούς συνθέτουν σήμερα.
Ακολούθησαν πολλές εκθέσεις (περίπου 70 μέχρι σήμερα) σε διάφορους Δήμους της Θεσσαλονίκης, σε διάφορες πόλεις, από Πάτρα και Χανιά μέχρι Γιάννενα και Καβάλα, σε γκαλερί της Θεσσαλονίκης, σε πολιτιστικά κέντρα κτλ., όπως και συμμετοχές σε εκθέσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό.
Το κοινωνικό σύνολο δεν αποδέχεται ακόμα την ιδιαιτερότητα των ατόμων αυτών. Αποδέχτηκε όμως τελικά την ιδιαιτερότητα της ζωγραφικής τους. Τότε, καθώς αυτή η αποδοχή μεγάλωνε, γεννήθηκε η ιδέα, τα έργα αυτά να βρουν τη θέση τους σ’ ένα μουσείο, που θα είχε έναν καλλιτεχνικό, επιμορφωτικό και παράλληλα κοινωνικό ρόλο. Παντού, σ’ όλον τον δυτικό κόσμο, αλλά και όχι μόνο, υπάρχουν μουσεία, συλλογές και γκαλερί της τέχνης αυτής. Η Ελλάδα λείπει απ’ αυτόν τον χάρτη… “
Παύλος Βασιλειάδης
ψυχίατρος, διδάκτoρας του ΑΠΘ, εικαστικός
Η έκκεντρη όψη της τέχνης
Οι διαφοροποιήσεις στο χώρο της ψυχιατρικής και της τέχνης με την είσοδο στον 20ό αιώνα υπήρξαν οι βασικοί παράγοντες, που οδήγησαν στη στροφή του ενδιαφέροντος στην «τέχνη των απ’ έξω». Στο χώρο της ψυχιατρικής, ορισμένοι ψυχίατροι άρχισαν να συλλέγουν έργα ασθενών για διαγνωστικές προοπτικές, για επιστημονική μελέτη, αλλά και για αισθητικούς λόγους. Βέβαια, το να φτιάχνουν οι ασθενείς εικόνες, είναι τόσο παλιό όσο και τα άσυλα, όμως μέχρι τότε το προσωπικό πίστευε ότι δεν έχουν αξία και τις πετούσε ή τις έκαιγε. Στο χώρο της τέχνης, η αντίδραση στον ακαδημαϊσμό, η έμφαση στο συναίσθημα και το ψάξιμο για νέες ιδέες ήταν καταλυτικοί παράγοντες για το ενδιαφέρον για την τέχνη από τα ψυχιατρεία….”
Δρ Σάνια Παπά, ιστορικός τέχνης, λέκτορας ΑΠΘ
Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά μικρά έργα και σχέδια σε χαρτί καθώς και μικρά γλυπτά της συλλογής.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες : Π.Τεζαψίδης, Θ. Κοπριανός, Δ. Ρακογιάννης, Δ. Ζάχος
Ν. Τσιμινάς, Δ. Λαΐου,Β. Καλαιτζή, Α. Βανδέρα Χ. Ζαπουνίδης, Ο. Κασούμης Θ. Τσανταρμάς Έναρξη :
-------------
Έναρξη : Παρασκευή | 03.02.2017 ( είσοδος ελεύθερη )
Ώρα | 19.00 - 22.00
Διάρκεια : 03.02.2017 - 04.03.2017
* Ανοιχτά | Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 11.00 - 15.00
(είσοδος : 3 ευρώ)
--------------
Έκκεντρη Τέχνη, Μια Καινούργια Σχέση Με Την Πραγματικότητα
“ Είναι πάνω από 25 χρόνια που η ζωγραφική αυτή έχει κάνει της εμφάνισή της στον Ελλαδικό καλλιτεχνικό χώρο, στη Θεσσαλονίκη. Τον Μάιο 1994 ξεκίνησε τις δραστηριότητές της η Μονάδα Πολιτιστικής Επικοινωνίας (ΜΠΕ) με τη δημιουργία ενός ζωγραφικού εργαστηρίου. Έγινε μια αρχική επιλογή 10 περίπου ασθενών/καλλιτεχνών που είχαν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ζωγραφική, όμως δεν είχαν ποτέ ασχοληθεί με την τέχνη και τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφράζονται ζωγραφικά.
Οι καλλιτέχνες αυτοί είναι η Β. Καλαϊτζή, ο Θ. Κοπριανός, ο Δ. Ζάχος, η Α. Βανδέρα, η Δ. Λαΐου, ο Δ. Ρακογιάννης, ο Χ.Κερίδης, ο Θ. Τζανταρμάς, ο Χ.Ζαπουνίδης, ο Π.Τεζαψίδης και ο Ν.Τσιμινάς και πολλοί από αυτούς συνθέτουν σήμερα.
Ακολούθησαν πολλές εκθέσεις (περίπου 70 μέχρι σήμερα) σε διάφορους Δήμους της Θεσσαλονίκης, σε διάφορες πόλεις, από Πάτρα και Χανιά μέχρι Γιάννενα και Καβάλα, σε γκαλερί της Θεσσαλονίκης, σε πολιτιστικά κέντρα κτλ., όπως και συμμετοχές σε εκθέσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό.
Το κοινωνικό σύνολο δεν αποδέχεται ακόμα την ιδιαιτερότητα των ατόμων αυτών. Αποδέχτηκε όμως τελικά την ιδιαιτερότητα της ζωγραφικής τους. Τότε, καθώς αυτή η αποδοχή μεγάλωνε, γεννήθηκε η ιδέα, τα έργα αυτά να βρουν τη θέση τους σ’ ένα μουσείο, που θα είχε έναν καλλιτεχνικό, επιμορφωτικό και παράλληλα κοινωνικό ρόλο. Παντού, σ’ όλον τον δυτικό κόσμο, αλλά και όχι μόνο, υπάρχουν μουσεία, συλλογές και γκαλερί της τέχνης αυτής. Η Ελλάδα λείπει απ’ αυτόν τον χάρτη… “
Παύλος Βασιλειάδης
ψυχίατρος, διδάκτoρας του ΑΠΘ, εικαστικός
Η έκκεντρη όψη της τέχνης
Οι διαφοροποιήσεις στο χώρο της ψυχιατρικής και της τέχνης με την είσοδο στον 20ό αιώνα υπήρξαν οι βασικοί παράγοντες, που οδήγησαν στη στροφή του ενδιαφέροντος στην «τέχνη των απ’ έξω». Στο χώρο της ψυχιατρικής, ορισμένοι ψυχίατροι άρχισαν να συλλέγουν έργα ασθενών για διαγνωστικές προοπτικές, για επιστημονική μελέτη, αλλά και για αισθητικούς λόγους. Βέβαια, το να φτιάχνουν οι ασθενείς εικόνες, είναι τόσο παλιό όσο και τα άσυλα, όμως μέχρι τότε το προσωπικό πίστευε ότι δεν έχουν αξία και τις πετούσε ή τις έκαιγε. Στο χώρο της τέχνης, η αντίδραση στον ακαδημαϊσμό, η έμφαση στο συναίσθημα και το ψάξιμο για νέες ιδέες ήταν καταλυτικοί παράγοντες για το ενδιαφέρον για την τέχνη από τα ψυχιατρεία….”
Δρ Σάνια Παπά, ιστορικός τέχνης, λέκτορας ΑΠΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ