Ο Βρετανός κατάκτησε την πρώτη του φετινή νίκη και την 44η στην καριέρα του, στο συναρπαστικό Grand Prix του Μονακό. Ο Πρωταθλητής εκμεταλλεύτηκε το γεγονός πως η πίστα στέγνωνε γρήγορα, έτσι έβαλε κατευθείαν τα υπέρ-μαλακά, με τα οποία κι έφτασε στην καρώ σημαία.
Στη δεύτερη θέση ο Daniel Ricciardo, που προσπάθησε να πιέσει τον Hamilton για τη νίκη, χωρίς να τα καταφέρει. Το βάθρο συμπληρώνει ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός είχε πίσω του τον Sebastian Vettel στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αλλά ο Γερμανός παρέμεινε στην 4η θέση, μπροστά από τους Fernando Alonso, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg, Carlos Sainz, Jenson Button και τον 10ο Felipe Massa. Ας δούμε τι συνέβη στους 78 γύρους του αγώνα:
Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 17°C στον αέρα και 19°C. Βροχή δεν υπήρχε στην αρχή του αγώνα, αλλά το οδόστρωμα είχε βραχεί, έτσι όλοι οι οδηγοί ξεκινούσαν με τα βρόχινα ελαστικά. Στις 10 πρώτες θέσεις του grid ήταν οι: Ricciardo, Rosberg, Hamilton, Vettel, Hulkenberg, Sainz, Perez, Kvyat, Alonso και ο Bottas. Ο Raikkonen ξεκινούσε από την 11η θέση, με τους Verstappen και Nasr να εκκινούν από το pit lane.
Ο αγώνας ξεκίνησε, ωστόσο η εκκίνηση έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, προκειμένου να μην υπάρξουν δράματα στην πρώτη στροφή. Ο Kvyat μπήκε στα pits, κάνοντας αλλαγή στο τιμόνι του. Η πίστα δεν ήταν απαγορευτικά βρεγμένη, αλλά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας συνέχιζε να είναι στην πίστα, όσο ο Kvyat έλεγε πως τα προβλήματα με το τιμόνι συνεχιζόταν.
Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα στο τέλος του 7ου γύρου και ο Ricciardo κράτησε την πρώτη θέση, χωρίς να αλλάζει κάτι και στις υπόλοιπες θέσεις. Ο Magnussen μπήκε αμέσως για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, όσο ο Palmer έχασε τον έλεγχο στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, με τον Button να βάζει τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε στον 10ο γύρο και ο Ricciardo είχε ανοίξει τη διαφορά στα 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ αντίθετα ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Rosberg κι έψαχνε σημείο για να δοκιμάσει κάποιο προσπέρασμα, όντας βέβαια προσεκτικός σε τέτοιες συνθήκες. Τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν σίγουρα τα ιδανικά για αυτές τις συνθήκες, όπως έδειχναν οι χρόνοι των Button και Nasr.
Εγκατάλειψη για τον Raikkonen, που χτύπησε μόνος του στις μπαριέρες της φουρκέτας. Ο Φινλανδός είχε και μία επαφή από πίσω από τον Massa, πράγμα που δημιούργησε συμφόρηση, έτσι ο Grosjean έκανε παράπονα πως ο Raikkonen τον έκλεισε. Εκπληκτικός ο ρυθμός του Ricciardo, αυξάνοντας τη διαφορά στα 8,4 δευτερόλεπτα, την ώρα που περισσότεροι οδηγοί επέλεγαν τα ενδιάμεσα.
Ο Vettel μπήκε για τη δική του αλλαγή στο τέλος του 13ου γύρου, επιστρέφοντας στην 11η θέση, πίσω από τον Massa. Ο Ricciardo συνέχιζε να σημειώνει ταχύτερα περάσματα με τα βρόχινα, με τις δύο Mercedes να παραμένουν χωρίς καμία αλλαγή ελαστικών. 3 δευτερόλεπτα πήρε στον 15ο γύρο ο Ricciardo από τον Rosberg, ωστόσο το ενδιαφέρον βρισκόταν στο γεγονός πως ο Hamilton είχε προσπεράσει τον Rosberg, παίρνοντας εντολή από τη Mercedes.
Ο Βρετανός έγινε αμέσως ο ταχύτερος οδηγός, αλλά η διαφορά είχε ήδη ανοίξει στα 13,5 δευτερόλεπτα. Ο Vettel έφυγε ευθεία μετά από το τούνελ κι έδωσε την 6η θέση στον Massa, τον οποίο πίεζε ξανά, έχοντας πίσω του τον Hulkenberg, που προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να βρεθεί μπροστά από τον συμπατριώτη του. Ο Alonso είχε φτάσει τον Hulkenberg, έτσι υπήρχε ένα τρενάκι από τους Massa, Vettel, Hulkenberg και Alonso, στις θέσεις 6, 7, 8 και 9.
Οι 6 πρώτοι οδηγοί (Ricciardo, Hamilton, Rosberg, Sainz, Perez, Massa) είχαν τα βρόχινα ελαστικά, αντίθετα με τους οδηγούς πίσω τους. Rosberg και Massa έγιναν οι επόμενοι που έβαλαν τα ενδιάμεσα, την ώρα που στην πίστα οι Kvyat και Magnussen είχαν επαφή στην πισίνα και στη συνέχεια σταμάτησαν στη Rascasse, χωρίς να βγαίνει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα.
Στον 23ο γύρο, ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά στα 11 δευτερόλεπτα από τον Ricciardo, ο οποίος έγινε ο πρώτος από τους δύο που μπήκε για τα ενδιάμεσα, παρόλο που η πίστα στέγνωνε αρκετά γρήγορα. Εξαιρετική κίνηση του Verstappen, περνώντας τον Button μετά το τούνελ. Ο Ricciardo έπαιρνε 3 δευτερόλεπτα στον γύρο από τον Hamilton, ο οποίος ήθελε να βάλει κατευθείαν τα slick.
Ο Ricciardo είχε φτάσει τον Hamilton, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να κερδίσει 2 δέκατα στον 28ο γύρο. Ο πρώτος που έβαλε τα στεγνά ήταν ο Ericsson, επιλέγοντας τα υπέρ-μαλακά στον 30ο γύρο, με τον Hamilton να ακολουθεί το παράδειγμα του Σουηδού στον επόμενο γύρο.
Το ίδιο έκαναν αμέσως μετά και οι υπόλοιποι οδηγοί, ωστόσο το pit stop του Ricciardo ήταν καταστροφικό, μιας και οι μηχανικοί της Red Bull δεν είχαν έτοιμα τα πολύ μαλακά ελαστικά, έτσι ο Αυστραλός έχασε την πρωτοπορία από τον Hamilton. Πίσω από τον Ricciardo ήταν οι Perez, Vettel, Alonso, Rosberg, Hulkenberg, Sainz, Verstappen και ο 10ος Button. Ο Ricciardo ασκούσε πίεση στον Hamilton, που είχε μπροστά του αργότερους συνδυασμούς, χάνοντας έτσι χρόνο.
Τέλος αγώνα για τον Verstappen, βγαίνοντας εκτός στην Massinet, έχοντας έντονη υποστροφή μετά από μπλοκάρισμα στο εμπρός αριστερό τροχό. Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όσο ο Magnussen μπήκε στο γκαράζ της Renault για να εγκαταλείψει. Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε στον 37ο γύρο και ο Ricciardo πίεζε σκληρά τον Hamilton.
Ο Hamilton έχασε λίγο το φρενάρισμα μετά από το τέλος του τούνελ και στη συνέχεια υπερασπίστηκε τη θέση του, με τον Ricciardo να κάνει παράπονα πως του έκλεισε παράνομα την πόρτα. Η Red Bull του έλεγε πως είναι ταχύτερος, ωστόσο ο Hamilton απάντησε με ταχύτερο γύρο, παίρνοντας μισό δευτερόλεπτο από τον Ricciardo.
Ο Vettel ήταν επίσης εξαιρετικά γρήγορος με τα μαλακά, προσπαθώντας να φτάσει τον Perez, που φορούσε επίσης τη μαλακή γόμα. Μπροστά, ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά στα 2,4 δευτερόλεπτα, για να μειωθεί ξανά στα 1,2 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια στα 6 δέκατα του δευτερολέπτου, όσο οι αγωνοδίκες αποφάσιζαν πως ο Hamilton δεν έκλεισε παράνομα τον Hamilton.
Ο Πρωταθλητής ανέβασε ρυθμό, αλλά αυτό δεν κράτησε για πολύ, αφού ο Ricciardo πλησίασε ξανά στα 6 δέκατα. 10 δευτερόλεπτα ποινής στον Wehrlein, καθώς κινήθηκε πιο γρήγορα απ’ ό,τι έπρεπε σε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, με τον Γερμανό να εξετάζεται και για το γεγονός ότι αγνόησε μπλε σημαίες.
Είχαμε φτάσει στον 50ο γύρο και ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα δεν ήταν άλλος από τον τρίτο Perez. Η Sauber έλεγε στον 15ο Nasr να δώσει τη θέση του στον Ericsson, αλλά ο Βραζιλιάνος δεν το έκανε. Ο Σουηδός δοκίμασε να περάσει από την εσωτερική στη Rascasse και το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει μεταξύ τους επαφή, η οποία οδήγησε σε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Ο Ricciardo είχε κολλήσει πίσω από τον Hamilton και πίεζε για να περάσει, αλλά ο Hamilton κρατούσε τη θέση του. Η διαφορά άνοιξε και πάλι στα 1,8 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Vettel έγραφε το ταχύτερο πέρασμα, ωστόσο ο Perez ήταν 3 δευτερόλεπτα μακριά και ο Μεξικανός δεν έδειχνε πως θα έδινε το δικαίωμα τον Γερμανό για την τρίτη θέση.
Λάθος από τον Gutierrez στη Rascasse, αλλά ο οδηγός της Haas κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα. Ο Rosberg δοκίμασε να περάσει τον Alonso μετά το τέλος, αλλά έφυγε ευθεία και αναγκαστικά έδωσε πίσω τη θέση του στον Ισπανό. Ο Ricciardo είχε πλησιάσει ξανά το δευτερόλεπτο τον Hamilton, ενώ και ο Vettel μείωνε τη διαφορά από τον Perez.
Οι αυξομειώσεις στη διαφορά συνεχιζόταν, με το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας να «εμφανίζεται» και πάλι, προκειμένου οι κριτές να μαζέψουν ένα κομμάτι νάιλον που είχε πέσει στην πίστα. Μερικές ψιχάλες έπεσαν και πάλι στην πίστα, στον 70ο γύρο, αλλά δε φαινόταν πως ο αγώνας θα επηρεαστεί μέχρι την καρώ σημαία.
Ο Hamilton κόλλησε το γκάζι στο πάτωμα, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, ανοίγοντας σημαντικά τη διαφορά. Κι ενώ τα πράγματα φαινόταν πως είχαν κριθεί, ο Sainz ανέφερε πως οι ψιχάλες άρχισαν να δυναμώνουν, με μόλις 2 γύρους να μένουν για το τέλος. Το μόνο που άλλαξε ήταν η 6η θέση, η οποία κατέληξε στον Hulkenberg, όσο ο Hamilton έπαιρνε την καρώ σημαία.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’59m29.133s |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 7.252s |
3 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 13.825s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 15.846s |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m25.076s |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m32.999s |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m33.290s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1 γύρο |
9 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρο |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 γύρο |
11 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 γύρο |
12 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1 γύρο |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 2 γύρους |
14 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 2 γύρους |
15 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 2 γύρους |
– | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Max Verstappen | Red Bull/Renault | Εγκατέλειψε |
– | Kevin Magnussen | Renault | Εγκατέλειψε |
– | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Kimi Raikkonen | Ferrari | Εγκατέλειψε |
– | Jolyon Palmer | Renault | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία οδηγών
Επόμενος αγώνας στις 10-12 Ιουνίου, στο Μόντρεαλ του Καναδά.Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Nico Rosberg | 106 |
2 | Lewis Hamilton | 82 |
3 | Daniel Ricciardo | 66 |
4 | Kimi Raikkonen | 61 |
5 | Sebastian Vettel | 60 |
6 | Max Verstappen | 38 |
7 | Felipe Massa | 37 |
8 | Valtteri Bottas | 29 |
9 | Sergio Perez | 23 |
10 | Daniil Kvyat | 22 |
11 | Romain Grosjean | 22 |
12 | Fernando Alonso | 18 |
13 | Carlos Sainz | 16 |
14 | Nico Hulkenberg | 14 |
15 | Kevin Magnussen | 6 |
16 | Jenson Button | 5 |
17 | Stoffel Vandoorne | 1 |
18 | Esteban Gutierrez | 0 |
19 | Jolyon Palmer | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Pascal Wehrlein | 0 |
22 | Felipe Nasr | 0 |
23 | Rio Haryanto | 0 |
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 188 |
2 | Ferrari | 121 |
3 | Red Bull/Renault | 112 |
4 | Williams/Mercedes | 66 |
5 | Force India/Mercedes | 37 |
6 | Toro Rosso/Ferrari | 30 |
7 | McLaren/Honda | 24 |
8 | Haas/Ferrari | 22 |
9 | Renault | 6 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Manor/Mercedes | 0 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ