Γράφει ο Μανόλης Μαργαρώνης
Η Jaguar συνεχίζει την ανανέωση της γκάμας της και μετά την F-Type και την XE παρουσίασε στο Λονδίνο την ολοκαίνουργια Jaguar XF 2016. Εξαιτίας της κατασκευής του κατά 75% από αλουμίνιο,
το πολυτελές sedan είναι κατά 80kg ελαφρύτερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο στη κατηγορία του και έως και 190kg ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά. Για να το επιδείξει αυτό η Jaguar βρήκε έναν ιδιαίτερο ευφάνταστο τρόπο.
Τοποθέτησε δυο καλώδια από ανθρακόνημα σε ύψος μόλις 18 μέτρων πάνω από το Τάμεση, πλάτους μόλις 34 χιλιοστών. Πάνω σε αυτά η Jaguar XF 2016 με σκοπό να διανύσει το μήκος των καλωδίων, δηλαδή 240 μέτρα. Το ακροβατικό στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και μας έδειξε πόση δουλειά έκαναν οι εργαζόμενοι της JLR με σκοπό τη μείωση του βάρους.
Εμφανισιακά, η Jaguar δυστυχώς φαίνεται να ακολουθεί το παράδειγμα της Audi με την XF να είναι ουσιαστικά μια XE με μεγαλύτερο μήκος. Σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά είναι κατά 7 χιλιοστά μικρότερη σε μήκος και κατά 3 χιλιοστά μικρότερη σε ύψος αλλά με 51 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Και ενώ οι πίσω επιβάτες θα απολαμβάνουν τους αυξημένους χώρους, οι μπροστά θα ευχαριστιούνται το νέο σύστημα infotainment InControl Touch Pro 10,2 ιντσών. Το εν λόγω σύστημα δίνει τη δυνατότητα του Dual View, δηλαδή ενώ ο οδηγός θα βλέπει πληροφορίες για το navigation, ο συνοδηγός μπορεί να παρακολουθεί μια ταινία στο DVD.
Αυτή δεν είναι η μόνη οθόνη που θα βλέπει ο οδηγός καθώς υπάρχει και η 12,3 TFT που προβάλει το κοντέρ, τεχνολογία που η Jaguar είχε ξεκινήσει από την XJ. Η βρετανική εταιρεία φυσικά είναι γνωστή και για την οδηγική συμπεριφορά των μοντέλων της και γ αυτό φρόντισε η Jaguar XF 2016 να συνεχίσει αυτή τη παράδοση. Μπροστά χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια και πίσω μια αρχιτεκτονική που η Jaguar αποκαλεί “integral link”. Στην ουσία, έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων με έναν εσωτερικό σύνδεσμο, αρχιτεκτονική που έχει μεγάλα πλεονεκτήματα σε σχέση με την απλή των πολλαπλών συνδέσμων αναφορικά με τη διαμήκη και πλευρική στιβαρότητα. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την 50:50 κατανομή βάρους συμβάλλουν στον, όπως λέει η Jaguar, τέλειο συνδυασμό ευκινησίας, άνεσης και ποιότητας κύλισης.
Όπως και στην F-Type και στην XE έχουμε το σύστημα EPAS (Electric Power Assisted Steering) που διατηρεί την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού της Jaguar XF 2016 μειώνοντας παράλληλα σημαντικά τη κατανάλωση. Οι πιο οικονομικοί κινητήρες αρχικά θα είναι δυο τετρακίλυνδροι από την οικογένεια Ingenium. Χωρητικότητας 2 λίτρων με 163ps / 38.74kg.m και 180ps / 43.84kg.m. Ο πρώτος εκπέμπει μόλις 104gr/km κάνοντας τον, το πιο οικονομικό μη-υβριδικό κινητήρα στη κατηγορία του. Επίσης diesel θα είναι και ο 3λιτρος V6 με διπλά turbo και απόδοση 300ps και 71.38kg.m ροπής και από πλευράς βενζίνης ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος V6 με 380ps και 45.88kg.m ροπής.
Η ολοκαίνουργια Jaguar XF 2016 εξοπλίζεται επίσης με το σύστημα “Jaguar Configurable Dynamics” όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις ιδανικές του ρυθμίσεις απόδοσης για την ανάρτηση, το τιμόνι, τη μηχανή και το κιβώτιο. Λόγω της αδερφής εταιρείας Land Rover, διατίθεται και εδώ το σύστημα “All-Surface Progress Control” που ρυθμίζει το γκάζι και το φρένο σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες και αφήνει στον οδηγό μόνο το χειρισμό του τιμονιού. Τέλος θα είναι το πρώτο μοντέλο της Jaguar που θα διατίθεται με φώτα full-LED.
Η Jaguar συνεχίζει την ανανέωση της γκάμας της και μετά την F-Type και την XE παρουσίασε στο Λονδίνο την ολοκαίνουργια Jaguar XF 2016. Εξαιτίας της κατασκευής του κατά 75% από αλουμίνιο,
το πολυτελές sedan είναι κατά 80kg ελαφρύτερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο στη κατηγορία του και έως και 190kg ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά. Για να το επιδείξει αυτό η Jaguar βρήκε έναν ιδιαίτερο ευφάνταστο τρόπο.
Τοποθέτησε δυο καλώδια από ανθρακόνημα σε ύψος μόλις 18 μέτρων πάνω από το Τάμεση, πλάτους μόλις 34 χιλιοστών. Πάνω σε αυτά η Jaguar XF 2016 με σκοπό να διανύσει το μήκος των καλωδίων, δηλαδή 240 μέτρα. Το ακροβατικό στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και μας έδειξε πόση δουλειά έκαναν οι εργαζόμενοι της JLR με σκοπό τη μείωση του βάρους.
Εμφανισιακά, η Jaguar δυστυχώς φαίνεται να ακολουθεί το παράδειγμα της Audi με την XF να είναι ουσιαστικά μια XE με μεγαλύτερο μήκος. Σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά είναι κατά 7 χιλιοστά μικρότερη σε μήκος και κατά 3 χιλιοστά μικρότερη σε ύψος αλλά με 51 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Και ενώ οι πίσω επιβάτες θα απολαμβάνουν τους αυξημένους χώρους, οι μπροστά θα ευχαριστιούνται το νέο σύστημα infotainment InControl Touch Pro 10,2 ιντσών. Το εν λόγω σύστημα δίνει τη δυνατότητα του Dual View, δηλαδή ενώ ο οδηγός θα βλέπει πληροφορίες για το navigation, ο συνοδηγός μπορεί να παρακολουθεί μια ταινία στο DVD.
Αυτή δεν είναι η μόνη οθόνη που θα βλέπει ο οδηγός καθώς υπάρχει και η 12,3 TFT που προβάλει το κοντέρ, τεχνολογία που η Jaguar είχε ξεκινήσει από την XJ. Η βρετανική εταιρεία φυσικά είναι γνωστή και για την οδηγική συμπεριφορά των μοντέλων της και γ αυτό φρόντισε η Jaguar XF 2016 να συνεχίσει αυτή τη παράδοση. Μπροστά χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια και πίσω μια αρχιτεκτονική που η Jaguar αποκαλεί “integral link”. Στην ουσία, έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων με έναν εσωτερικό σύνδεσμο, αρχιτεκτονική που έχει μεγάλα πλεονεκτήματα σε σχέση με την απλή των πολλαπλών συνδέσμων αναφορικά με τη διαμήκη και πλευρική στιβαρότητα. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την 50:50 κατανομή βάρους συμβάλλουν στον, όπως λέει η Jaguar, τέλειο συνδυασμό ευκινησίας, άνεσης και ποιότητας κύλισης.
Όπως και στην F-Type και στην XE έχουμε το σύστημα EPAS (Electric Power Assisted Steering) που διατηρεί την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού της Jaguar XF 2016 μειώνοντας παράλληλα σημαντικά τη κατανάλωση. Οι πιο οικονομικοί κινητήρες αρχικά θα είναι δυο τετρακίλυνδροι από την οικογένεια Ingenium. Χωρητικότητας 2 λίτρων με 163ps / 38.74kg.m και 180ps / 43.84kg.m. Ο πρώτος εκπέμπει μόλις 104gr/km κάνοντας τον, το πιο οικονομικό μη-υβριδικό κινητήρα στη κατηγορία του. Επίσης diesel θα είναι και ο 3λιτρος V6 με διπλά turbo και απόδοση 300ps και 71.38kg.m ροπής και από πλευράς βενζίνης ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος V6 με 380ps και 45.88kg.m ροπής.
Η ολοκαίνουργια Jaguar XF 2016 εξοπλίζεται επίσης με το σύστημα “Jaguar Configurable Dynamics” όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις ιδανικές του ρυθμίσεις απόδοσης για την ανάρτηση, το τιμόνι, τη μηχανή και το κιβώτιο. Λόγω της αδερφής εταιρείας Land Rover, διατίθεται και εδώ το σύστημα “All-Surface Progress Control” που ρυθμίζει το γκάζι και το φρένο σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες και αφήνει στον οδηγό μόνο το χειρισμό του τιμονιού. Τέλος θα είναι το πρώτο μοντέλο της Jaguar που θα διατίθεται με φώτα full-LED.
Περισσότερες φωτογραφίες στο http://www.highoctane.gr/sbj.aspx?sbj=5378
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ