Η Bridgestone έχει παρουσιάσει το δικό της μη πνευματικό ελαστικό (NPT - Non pneumatic Tire) από το 2011.
Πλέον, δύο χρόνια μετά η Bridgestone παρουσίασε τη βελτιωμένη έκδοσή του, η οποία μπορεί να αντέξει περισσότερο φορτίο, καθώς η πρώτη γενιά του ελαστικού ήταν αποκλειστικά για αναπηρικά αμαξίδια και οχήματα για γήπεδα Golf. Σύμφωνα μάλιστα με την ίδια τη μάρκα μέσα στο 2014 θα δούμε ελαστικά που θα είναι ικανά να αντέξουν το φορτίο μικρών αυτοκινήτων.
Τα ελαστικά αυτά είναι κατασκευασμένα από μία συνθετική ρητίνη, που γίνεται εύκαμπτη όταν ζεσταίνεται, μπορεί να μορφοποιηθεί σε ποικιλία σχημάτων και σκληραίνει όταν ψυχραίνεται. Οι αλλαγές από θερμό σε ψυχρό μπορούν γενικά να επαναλαμβάνονται, γεγονός που καθιστά εύκολο το καλούπωμα και την ανακύκλωση των υλικών.
Χάρη στη μοναδική κατασκευή των ακτινών, που εκτείνονται κατά μήκος των εσωτερικών πλευρών των ελαστικών και υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να συμπληρώνετε τακτικά τον αέρα των ελαστικών, γεγονός που σημαίνει ότι τα ελαστικά απαιτούν λιγότερη συντήρηση.
Παράλληλα, εξαλείφεται η ανησυχία για κλαταρίσματα. Το οποίο σημαίνει με τη σειρά του περισσότερο χώρο αποσκευών καθώς θα εκλείψει η ανάγκη ρεζέρβας ή κιτ επισκευής.
Επιπλέον, η κατασκευή της ακτίνας εντός του ελαστικού αποτελείται από επαναχρησιμοποιήσιμη, θερμοπλαστική ρητίνη και κατά μήκος της γόμας στο τμήμα του πέλματος, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι 100% ανακυκλώσιμα. Μάλιστα μπορούν να βαφούν σε διάφορα χρώματα προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα εξατομίκευσης.
Η Bridgestone φυσικά δεν είναι η μόνη που ασχολείται με την εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, καθώς ήδη η Polaris παρουσίασε το δικό της μη πνευματικό ελαστικό (διαβάστε περισσότερα για το ελαστικό της Polaris), ενώ και η Michellin έχει ήδη κατασκευάσει τέτοιου τύπου ελαστικά για στρατιωτική χρήση.
Το σίγουρο είναι πως θα αργήσουμε πολύ ακόμη μέχρι να δούμε μη πνευματικά ελαστικά για sport κατασκευές.
Πλέον, δύο χρόνια μετά η Bridgestone παρουσίασε τη βελτιωμένη έκδοσή του, η οποία μπορεί να αντέξει περισσότερο φορτίο, καθώς η πρώτη γενιά του ελαστικού ήταν αποκλειστικά για αναπηρικά αμαξίδια και οχήματα για γήπεδα Golf. Σύμφωνα μάλιστα με την ίδια τη μάρκα μέσα στο 2014 θα δούμε ελαστικά που θα είναι ικανά να αντέξουν το φορτίο μικρών αυτοκινήτων.
Τα ελαστικά αυτά είναι κατασκευασμένα από μία συνθετική ρητίνη, που γίνεται εύκαμπτη όταν ζεσταίνεται, μπορεί να μορφοποιηθεί σε ποικιλία σχημάτων και σκληραίνει όταν ψυχραίνεται. Οι αλλαγές από θερμό σε ψυχρό μπορούν γενικά να επαναλαμβάνονται, γεγονός που καθιστά εύκολο το καλούπωμα και την ανακύκλωση των υλικών.
Χάρη στη μοναδική κατασκευή των ακτινών, που εκτείνονται κατά μήκος των εσωτερικών πλευρών των ελαστικών και υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να συμπληρώνετε τακτικά τον αέρα των ελαστικών, γεγονός που σημαίνει ότι τα ελαστικά απαιτούν λιγότερη συντήρηση.
Παράλληλα, εξαλείφεται η ανησυχία για κλαταρίσματα. Το οποίο σημαίνει με τη σειρά του περισσότερο χώρο αποσκευών καθώς θα εκλείψει η ανάγκη ρεζέρβας ή κιτ επισκευής.
Επιπλέον, η κατασκευή της ακτίνας εντός του ελαστικού αποτελείται από επαναχρησιμοποιήσιμη, θερμοπλαστική ρητίνη και κατά μήκος της γόμας στο τμήμα του πέλματος, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι 100% ανακυκλώσιμα. Μάλιστα μπορούν να βαφούν σε διάφορα χρώματα προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα εξατομίκευσης.
Η Bridgestone φυσικά δεν είναι η μόνη που ασχολείται με την εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, καθώς ήδη η Polaris παρουσίασε το δικό της μη πνευματικό ελαστικό (διαβάστε περισσότερα για το ελαστικό της Polaris), ενώ και η Michellin έχει ήδη κατασκευάσει τέτοιου τύπου ελαστικά για στρατιωτική χρήση.
Το σίγουρο είναι πως θα αργήσουμε πολύ ακόμη μέχρι να δούμε μη πνευματικά ελαστικά για sport κατασκευές.
http://www.highoctane.gr/sbj.aspx?sbj=4177
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ