Η καλή εικόνα είναι το παν. Από τις εταιρίες έως τις χώρες, πολλά εξαρτώνται από αυτή καθώς και στις δύο περιπτώσεις μεταφράζεται σε οικονομικό όφελος. Στον τομέα αυτό λοιπόν ο Καναδάς είναι ο «πρωταθλητής» για το 2013, καθώς εκτιμήθηκε πως πρόκειται για τη χώρα με την καλύτερη φήμη στον κόσμο.
Οσο για την Ελλάδα, βρίσκεται σχετικά χαμηλά ακόμη, αλλά βελτίωσε τη θέση της σε σύγκριση με το 2012.
Πρόκειται για έρευνα του Reputation Institute, μία συμβουλευτική εταιρία που δραστηριοποιείται στον τομέα της διαχείρισης εικόνας κρατών αλλά και εταιριών, με έδρα τη Νέα Υόρκη. Το Ινστιτούτο ζήτησε από 27.000 πολίτες των χωρών της G8 να κατατάξει 50 χώρες με κριτήριο την εμπιστοσύνη, το θαυμασμό και το σεβασμό που τους εμπνέουν αλλά και τη σχέση που έχουν με αυτές. Στο ερωτηματολόγιο των 50 χωρών μπήκαν τόσο οι μεγάλες οικονομίες του κόσμου, όσο και κράτη που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον πρόσφατα για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, ή γιατί επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.
Στην αξιολόγηση λοιπόν η Ελλάδα βρίσκεται στην 32η θέση με 47,4 βαθμούς αξιολόγησης. Ακόμη βρίσκεται χαμηλά, σε σχέση με τα επίπεδα του 2009 (62,5 βαθμοί), αλλά βελτίωσε τη φήμη της κατά 8,5% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Ποσοστό ιδιαίτερα σημαντικό, αν υπολογίσει κανείς πως το Ινστιτούτο εκτιμά ότι η φήμη της χώρας έχει τεράστια επιρροή στην προσέλκυση τουριστών, αλλά και επενδυτών. Μάλιστα όπως αναφέρουν μία αύξηση πέντε βαθμών στην κλίμακα της αξιολόγησης μεταφράζεται σε άλμα 12% στον τομέα του τουρισμού. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στη ζώνη των αδύναμων χωρών, όπως θεωρούνται εκείνες που έχουν 40-60 βαθμούς αξιολόγησης, με τον παγκόσμιο μέσο όρο να βρίσκεται στους 54,6 φέτος.
Πίσω από τον Καναδά, που έχει 76,6 βαθμούς, η Ευρώπη έχει πολύ δυνατή εκπροσώπηση με επτά χώρες στην πρώτη δεκάδα. Δεύτερη είναι η Σουηδία, τρίτη η Ελβετία, πέμπτη η Νορβηγία, έκτη η Δανία, όγδοη η Φινλανδία και ακολουθούν Ολλανδία και Αυστρία.
Παράλληλα στην έρευνα αξιολογούνται και η φήμη της κυβέρνησης, της οικονομίας και το γενικό περιβάλλον για κάθε κράτος, μέσω της αξιολόγησης 16 ειδικών χαρακτηριστικών. Για παράδειγμα η Σουηδία έχει την καλύτερη φήμη στον κόσμο για τις κοινωνικές παροχές και την οικονομική της πολιτική, ενώ η Ελβετία είναι στην κορυφή για τη φυσική της ομορφιά, την ασφάλεια και το επιχειρηματικό περιβάλλον.
Στον αντίποδα, η χώρα με τη χειρότερη φήμη στον κόσμο είναι το Ιράκ και ακολουθούν το Ιράν, το Πακιστάν και η Νιγηρία. Οσο για τις ΗΠΑ, βρίσκονται στην 22η θέση, μία ψηλότερα από πέρυσι.
Πρόκειται για έρευνα του Reputation Institute, μία συμβουλευτική εταιρία που δραστηριοποιείται στον τομέα της διαχείρισης εικόνας κρατών αλλά και εταιριών, με έδρα τη Νέα Υόρκη. Το Ινστιτούτο ζήτησε από 27.000 πολίτες των χωρών της G8 να κατατάξει 50 χώρες με κριτήριο την εμπιστοσύνη, το θαυμασμό και το σεβασμό που τους εμπνέουν αλλά και τη σχέση που έχουν με αυτές. Στο ερωτηματολόγιο των 50 χωρών μπήκαν τόσο οι μεγάλες οικονομίες του κόσμου, όσο και κράτη που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον πρόσφατα για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, ή γιατί επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.
Στην αξιολόγηση λοιπόν η Ελλάδα βρίσκεται στην 32η θέση με 47,4 βαθμούς αξιολόγησης. Ακόμη βρίσκεται χαμηλά, σε σχέση με τα επίπεδα του 2009 (62,5 βαθμοί), αλλά βελτίωσε τη φήμη της κατά 8,5% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Ποσοστό ιδιαίτερα σημαντικό, αν υπολογίσει κανείς πως το Ινστιτούτο εκτιμά ότι η φήμη της χώρας έχει τεράστια επιρροή στην προσέλκυση τουριστών, αλλά και επενδυτών. Μάλιστα όπως αναφέρουν μία αύξηση πέντε βαθμών στην κλίμακα της αξιολόγησης μεταφράζεται σε άλμα 12% στον τομέα του τουρισμού. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στη ζώνη των αδύναμων χωρών, όπως θεωρούνται εκείνες που έχουν 40-60 βαθμούς αξιολόγησης, με τον παγκόσμιο μέσο όρο να βρίσκεται στους 54,6 φέτος.
Πίσω από τον Καναδά, που έχει 76,6 βαθμούς, η Ευρώπη έχει πολύ δυνατή εκπροσώπηση με επτά χώρες στην πρώτη δεκάδα. Δεύτερη είναι η Σουηδία, τρίτη η Ελβετία, πέμπτη η Νορβηγία, έκτη η Δανία, όγδοη η Φινλανδία και ακολουθούν Ολλανδία και Αυστρία.
Παράλληλα στην έρευνα αξιολογούνται και η φήμη της κυβέρνησης, της οικονομίας και το γενικό περιβάλλον για κάθε κράτος, μέσω της αξιολόγησης 16 ειδικών χαρακτηριστικών. Για παράδειγμα η Σουηδία έχει την καλύτερη φήμη στον κόσμο για τις κοινωνικές παροχές και την οικονομική της πολιτική, ενώ η Ελβετία είναι στην κορυφή για τη φυσική της ομορφιά, την ασφάλεια και το επιχειρηματικό περιβάλλον.
Στον αντίποδα, η χώρα με τη χειρότερη φήμη στον κόσμο είναι το Ιράκ και ακολουθούν το Ιράν, το Πακιστάν και η Νιγηρία. Οσο για τις ΗΠΑ, βρίσκονται στην 22η θέση, μία ψηλότερα από πέρυσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ