Στο πρώτο κομμάτι του άρθρου είχαμε ασχοληθεί με τους καλύτερους κινητήρες βενζίνης. Πλέον ήρθε και η ώρα των πετρελαιοκινητήρων. Για ακόμη μια φορά... Enjoy!
Εώς 1.3 lt
Στις χαμηλές χωρητικότητες δεν συναντούμε ιδιαίτερα πολλούς κινητήρες πετρελαίου γιατί λόγω εγγενούς χαμηλού στροφαρίσματος δεν μπορούν να παράξουν επαρκή ισχύ. Ο σκόπελος θα μπορούσε να αρθεί με την χρήση διβάθμιας υπερπληρώσεως έστω και σε πολύ μικρές χωρητικότητες, όμως τα αυτοκίνητα της κατηγορίας απλά δεν μπορούν να φορτωθούν με το κόστος μιας τόσο προηγμένης υλοποίησης. Έτσι στα 1.1 lt υπάρχει μια αξιόλογη κινητήρια μονάδα τριών κυλίνδρων του ομίλου Hyundai που αποδίδει 75ps και 15.6kg.m ροπής, που για τον κυβισμό είναι απόλυτα αξιοπρεπή νούμερα. Ο όμιλος VW επίσης διαθέτει έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.2lt που αποδίδει 75ps και 18.4kg.m ροπής. Την κατηγορία όμως κατακτά με άνεση ο πολύ υψηλών προδιαγραφών 1.25 MultiJet της Fiat με 95ps και 20.4kg.m ροπής στην καλύτερη εκδοχή του, ο οποίος τοποθετείται σε πάρα πολλά μοντέλα του ομίλου Fiat και της GM.
Κορυφή: Fiat 1.3 MultiJet
Εύφημος μνεία: Hyundai 1.1 CRDI, VW 1.2 TDI
1.3-1.7lt
Στην συγκεκριμένη κατηγορία στο παρελθόν δεν υφίσταντο αρκετές επιλογές όμως με την ραγδαία εξέλιξη της μηχανολογίας, πλέον υπάρχουν αρκετές και αξιόλογες. Πολύ καλός ο 1.7 CDTI της Opel με 130ps και 30.6kg.m ροπής, όπως και ο 1.6 CRDI της Hyundai με 128ps και 26.5kg.m ροπής. Παρόμοιας ισχύος (130ps) ο καταπληκτικός 1.6 Diesel της κοινοπραξίας Renault-Nissan που όμως έχει 32.6kg.m ροπής. Τώρα τελευταία εισήλθε και η Honda στο παιχνίδι με έναν ιδιαίτερα προηγμένο, πλήρως αλουμινένιο 1.6 i-DΤec, ο οποίος είναι ο ελαφρύτερος της κλάσης του και τόσο βελούδινος σε λειτουργία που η Honda τόλμησε και απέσυρε τον ενεργοβόρο άξονα εξισορρόπησης. Η ισχύς του είναι 120ps και η ροπή του 30.6kg.m.
Κορυφή: Honda 1.6 I-DΤec, Renault-Nissan 1.6 Diesel
Εύφημος μνεία: Hyundai 1.6 CRDI, Opel 1.7 CDTI
1.7-2lt
Πλέον βρισκόμαστε σε μια κλασική στάθμη χωρητικότητας για πετρελαιοκινητήρες όπου οι επιλογές ποσοτικά και ποιοτικά κρίνονται τουλάχιστον επαρκείς, ενώ από εδώ και πάνω συναντούμε και πετρελαιοκινητήρες τεσσάρων κυλίνδρων με δύο turbo. Στα 1.8lt εξ’ Ιαπωνίας μεριά, υπάρχει ένας πολύ καλός diesel της Mitsubishi με 150ps, 30.6kg.m ροπής και χαμηλή γεωμετρική συμπίεση για diesel (14.9:1) που αφαιρεί λίγο από τον βαθμό απόδοσης αλλά προσθέτει σε βελούδινη λειτουργία, κάνοντας τον να μοιάζει με κινητήρα βενζίνης. Επίσης διαθέτει και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Mivec), κάτι που πρώτη η Mitsubishi χρησιμοποίησε σε κινητήρα πετρελαίου.
Στα 2lt θα βρούμε έναν πάρα πολύ καλό twin turbo της Opel με 195ps και 40.8kg.m ροπής, ενώ στην ίδια χωρητικότητα υπάρχει και ο TDI της VW που στην τρέχουσα γενιά του στην καλύτερη εκδοχή αποδίδει 185ps και 38.75kg.m ροπής, ωστόσο είναι με ένα turbo (λογικά διπλής διόδου) κάτι που ίσως να του στερεί μερικούς πόντους από την ελαστικότητα σε σχέση με έναν διβάθμια υπερπληρωμένο. Όμοια νούμερα με τον Tdi παρουσιάζει και ο μονοβάθμια υπερπληρωμένος 2.0lt TwinPower της BMW που εφοδιάζει αρκετά μοντέλα από την σειρά 3 και πάνω.
Στην κατηγορία την κορυφή καταλαμβάνει ο διβάθμια υπερπληρωμένος 2lt της BMW που αποδίδει 218ps και 45.9kg.m ροπής, νούμερα που καθιστούν αρκετούς βενζινοκινητήρες παρόμοιας χωρητικότητας χωρίς νόημα. Το μόνο μειονέκτημά του η ακατανόητη επιλογή της BMW κατά την προσωπική μου άποψη να εφοδιάζει με τον συγκεκριμένο κινητήρα μόνο τις σειρές 1, Χ1 (125d, X1 xdrive 25d αντίστοιχα). Δώστε τον στο λαό!
Κορυφή: BMW 2.0lt TwinTurbo
Εύφημος μνεία: Mitsubishi 1.8 Mivec Di-D, Opel 2.0 TwinTurbo, VW 2.0 TDI, BMW 2.0 TwinPower Turbo
2-2.5ltΗ κατηγορία παρουσιάζει μερικούς ενδιαφέροντες κινητήρες οι οποίοι είναι όλοι διβάθμια υπερπληρωμένοι. Αξιόλογη η προσπάθεια της Mazda να παράξει έναν κινητήρα diesel με χαμηλές ταλαντώσεις, θόρυβο και τραχύτητα όπου με τον SkyActiv-D και με γεωμετρική συμπίεση στο 14:1 σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, θυσιάζοντας εν μέρει λίγο από τον βαθμό απόδοσης αλλά και από την μέγιστη ισχύ και ροπή που είναι στους 175ps και στα 42.8kg.m αντίστοιχα, μεγέθη μετριοπαθή για κινητήρα με 2 turbo. Επίσης πολύ καλός κινητήρας ο 2.2lt διβάθμια υπερπληρωμένος που χρησιμοποιείται σε αρκετά μοντέλα των Ford-PSA και αποδίδει 204ps και 45.9kg.m ροπής. Κορυφαίος όλων όμως ο 2.1 Diesel επίσης με 2 turbo της Mercedes-Benz που αποδίδει στην καλύτερη περίπτωση 204ps και το απίστευτο ποσό ροπής των 51kg.m.
Κορυφή: Mercedes-Benz 2.1lt Twin Turbo CDI
Εύφημος μνεία: Mazda SkyActiv-D, Ford-PSA 2.2 Twin Turbo Diesel
2.5-3lt
Η κατηγορία διαθέτει πολύ υψηλών προδιαγραφών κινητήρες πετρελαίου οι οποίοι είναι σε θέση να προσδώσουν επιδόσεις υπεραυτοκινήτων στα οχήματα που εφοδιάζουν, αν όχι στην επιτάχυνση από στάση, τότε σίγουρα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Πολύ καλός χαρακτηρίζεται ο 3lt V6 της Ford με σώμα από συμπυκνωμένου γραφίτη σίδηρο που παρουσιάζει εκπληκτική αντοχή και αποδίδει 275ps στην καλύτερη περίπτωση και 61.2kg.m ροπής φυσικά με συνδρομή στην αναπνοή από 2 turbo. Άλλος ένας ακόμα V6 3.0 lt εμφανίζεται από Γερμανία μεριά και τον όμιλο VW όπου αποδίδει στην καλύτερη εκδοχή του στο Audi A6 313ps και 66.3kg.m ροπής, φυσικά και εδώ με 2 turbo.
Η BMW με τον 6κύλινδρο εν σειρά 3lt και τα 2 turbo, επίσης με 313ps και λίγο μικρότερη ροπή σε απόλυτο μέγεθος από τον κινητήρα της Audi στα 64.2kg.m, σαφώς δεν περνά απαρατήρητη. Κορυφαίος όλων στην κατηγορία αλλά και καλύτερος θερμικός κινητήρας του κόσμου ανεξαρτήτως καυσίμου και χωρητικότητας κατά την γνώμη του γράφοντος, ο 3lt Triple-Turbo της BMW των 381ps και των 75.5kg.m ροπής, τον οποίο έχουμε εξετάσει ενδελεχώς στο High Octane σε πρότερο άρθρο της στήλης.
Κορυφή: Bmw 3.0 Triple-Turbo Diesel
Εύφημος μνεία: Ford V6 3.0 Twin Turbo Diesel, Audi V6 3.0 Bi-TDI
Άνω των 3lt
Η κατηγορία δεν έχει πολλούς εκπροσώπους κυρίως γιατί οι εταιρείες στις πολύ υψηλές χωρητικότητες προτιμούν να κατασκευάζουν κινητήρες βενζίνης, λόγω του ότι επιτρέπουν μεγαλύτερο στροφάρισμα και λόγω του ότι το κίνητρο της μειωμένης κατανάλωσης απλά δεν υφίσταται στην εν λόγω στάθμη χωρητικότητας που τα ζητούμενα των δυνητικών αγοραστών είναι άλλα. Όπως και να έχει, στις υψηλές χωρητικότητες που βρισκόμαστε βρίσκουμε προς το παρόν εκπροσώπους μόνο από τον όμιλο VW και πιο συγκεκριμένα από την Audi. Στα 4.1lt θα βρούμε έναν V8 Twin Turbo που στην καλύτερη περίπτωση που είναι η Porsche Cayenne S diesel αποδίδει 382ps και 86.7kg.m ροπής.
Στην κορυφή υφίσταται ένα πραγματικό κτήνος που εφοδιάζει αποκλειστικά το Audi Q7 και είναι ένας V12 Twin Turbo, 6lt που αποδίδει 500ps και 102kg.m ροπής!!!
Κορυφή: VW 6lt V12 TDI
Εύφημος μνεία: VW 4.1lt V8 TDI
Εώς 1.3 lt
Στις χαμηλές χωρητικότητες δεν συναντούμε ιδιαίτερα πολλούς κινητήρες πετρελαίου γιατί λόγω εγγενούς χαμηλού στροφαρίσματος δεν μπορούν να παράξουν επαρκή ισχύ. Ο σκόπελος θα μπορούσε να αρθεί με την χρήση διβάθμιας υπερπληρώσεως έστω και σε πολύ μικρές χωρητικότητες, όμως τα αυτοκίνητα της κατηγορίας απλά δεν μπορούν να φορτωθούν με το κόστος μιας τόσο προηγμένης υλοποίησης. Έτσι στα 1.1 lt υπάρχει μια αξιόλογη κινητήρια μονάδα τριών κυλίνδρων του ομίλου Hyundai που αποδίδει 75ps και 15.6kg.m ροπής, που για τον κυβισμό είναι απόλυτα αξιοπρεπή νούμερα. Ο όμιλος VW επίσης διαθέτει έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.2lt που αποδίδει 75ps και 18.4kg.m ροπής. Την κατηγορία όμως κατακτά με άνεση ο πολύ υψηλών προδιαγραφών 1.25 MultiJet της Fiat με 95ps και 20.4kg.m ροπής στην καλύτερη εκδοχή του, ο οποίος τοποθετείται σε πάρα πολλά μοντέλα του ομίλου Fiat και της GM.
Κορυφή: Fiat 1.3 MultiJet
Εύφημος μνεία: Hyundai 1.1 CRDI, VW 1.2 TDI
1.3-1.7lt
Στην συγκεκριμένη κατηγορία στο παρελθόν δεν υφίσταντο αρκετές επιλογές όμως με την ραγδαία εξέλιξη της μηχανολογίας, πλέον υπάρχουν αρκετές και αξιόλογες. Πολύ καλός ο 1.7 CDTI της Opel με 130ps και 30.6kg.m ροπής, όπως και ο 1.6 CRDI της Hyundai με 128ps και 26.5kg.m ροπής. Παρόμοιας ισχύος (130ps) ο καταπληκτικός 1.6 Diesel της κοινοπραξίας Renault-Nissan που όμως έχει 32.6kg.m ροπής. Τώρα τελευταία εισήλθε και η Honda στο παιχνίδι με έναν ιδιαίτερα προηγμένο, πλήρως αλουμινένιο 1.6 i-DΤec, ο οποίος είναι ο ελαφρύτερος της κλάσης του και τόσο βελούδινος σε λειτουργία που η Honda τόλμησε και απέσυρε τον ενεργοβόρο άξονα εξισορρόπησης. Η ισχύς του είναι 120ps και η ροπή του 30.6kg.m.
Κορυφή: Honda 1.6 I-DΤec, Renault-Nissan 1.6 Diesel
Εύφημος μνεία: Hyundai 1.6 CRDI, Opel 1.7 CDTI
1.7-2lt
Πλέον βρισκόμαστε σε μια κλασική στάθμη χωρητικότητας για πετρελαιοκινητήρες όπου οι επιλογές ποσοτικά και ποιοτικά κρίνονται τουλάχιστον επαρκείς, ενώ από εδώ και πάνω συναντούμε και πετρελαιοκινητήρες τεσσάρων κυλίνδρων με δύο turbo. Στα 1.8lt εξ’ Ιαπωνίας μεριά, υπάρχει ένας πολύ καλός diesel της Mitsubishi με 150ps, 30.6kg.m ροπής και χαμηλή γεωμετρική συμπίεση για diesel (14.9:1) που αφαιρεί λίγο από τον βαθμό απόδοσης αλλά προσθέτει σε βελούδινη λειτουργία, κάνοντας τον να μοιάζει με κινητήρα βενζίνης. Επίσης διαθέτει και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Mivec), κάτι που πρώτη η Mitsubishi χρησιμοποίησε σε κινητήρα πετρελαίου.
Στα 2lt θα βρούμε έναν πάρα πολύ καλό twin turbo της Opel με 195ps και 40.8kg.m ροπής, ενώ στην ίδια χωρητικότητα υπάρχει και ο TDI της VW που στην τρέχουσα γενιά του στην καλύτερη εκδοχή αποδίδει 185ps και 38.75kg.m ροπής, ωστόσο είναι με ένα turbo (λογικά διπλής διόδου) κάτι που ίσως να του στερεί μερικούς πόντους από την ελαστικότητα σε σχέση με έναν διβάθμια υπερπληρωμένο. Όμοια νούμερα με τον Tdi παρουσιάζει και ο μονοβάθμια υπερπληρωμένος 2.0lt TwinPower της BMW που εφοδιάζει αρκετά μοντέλα από την σειρά 3 και πάνω.
Στην κατηγορία την κορυφή καταλαμβάνει ο διβάθμια υπερπληρωμένος 2lt της BMW που αποδίδει 218ps και 45.9kg.m ροπής, νούμερα που καθιστούν αρκετούς βενζινοκινητήρες παρόμοιας χωρητικότητας χωρίς νόημα. Το μόνο μειονέκτημά του η ακατανόητη επιλογή της BMW κατά την προσωπική μου άποψη να εφοδιάζει με τον συγκεκριμένο κινητήρα μόνο τις σειρές 1, Χ1 (125d, X1 xdrive 25d αντίστοιχα). Δώστε τον στο λαό!
Κορυφή: BMW 2.0lt TwinTurbo
Εύφημος μνεία: Mitsubishi 1.8 Mivec Di-D, Opel 2.0 TwinTurbo, VW 2.0 TDI, BMW 2.0 TwinPower Turbo
2-2.5ltΗ κατηγορία παρουσιάζει μερικούς ενδιαφέροντες κινητήρες οι οποίοι είναι όλοι διβάθμια υπερπληρωμένοι. Αξιόλογη η προσπάθεια της Mazda να παράξει έναν κινητήρα diesel με χαμηλές ταλαντώσεις, θόρυβο και τραχύτητα όπου με τον SkyActiv-D και με γεωμετρική συμπίεση στο 14:1 σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, θυσιάζοντας εν μέρει λίγο από τον βαθμό απόδοσης αλλά και από την μέγιστη ισχύ και ροπή που είναι στους 175ps και στα 42.8kg.m αντίστοιχα, μεγέθη μετριοπαθή για κινητήρα με 2 turbo. Επίσης πολύ καλός κινητήρας ο 2.2lt διβάθμια υπερπληρωμένος που χρησιμοποιείται σε αρκετά μοντέλα των Ford-PSA και αποδίδει 204ps και 45.9kg.m ροπής. Κορυφαίος όλων όμως ο 2.1 Diesel επίσης με 2 turbo της Mercedes-Benz που αποδίδει στην καλύτερη περίπτωση 204ps και το απίστευτο ποσό ροπής των 51kg.m.
Κορυφή: Mercedes-Benz 2.1lt Twin Turbo CDI
Εύφημος μνεία: Mazda SkyActiv-D, Ford-PSA 2.2 Twin Turbo Diesel
2.5-3lt
Η κατηγορία διαθέτει πολύ υψηλών προδιαγραφών κινητήρες πετρελαίου οι οποίοι είναι σε θέση να προσδώσουν επιδόσεις υπεραυτοκινήτων στα οχήματα που εφοδιάζουν, αν όχι στην επιτάχυνση από στάση, τότε σίγουρα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Πολύ καλός χαρακτηρίζεται ο 3lt V6 της Ford με σώμα από συμπυκνωμένου γραφίτη σίδηρο που παρουσιάζει εκπληκτική αντοχή και αποδίδει 275ps στην καλύτερη περίπτωση και 61.2kg.m ροπής φυσικά με συνδρομή στην αναπνοή από 2 turbo. Άλλος ένας ακόμα V6 3.0 lt εμφανίζεται από Γερμανία μεριά και τον όμιλο VW όπου αποδίδει στην καλύτερη εκδοχή του στο Audi A6 313ps και 66.3kg.m ροπής, φυσικά και εδώ με 2 turbo.
Η BMW με τον 6κύλινδρο εν σειρά 3lt και τα 2 turbo, επίσης με 313ps και λίγο μικρότερη ροπή σε απόλυτο μέγεθος από τον κινητήρα της Audi στα 64.2kg.m, σαφώς δεν περνά απαρατήρητη. Κορυφαίος όλων στην κατηγορία αλλά και καλύτερος θερμικός κινητήρας του κόσμου ανεξαρτήτως καυσίμου και χωρητικότητας κατά την γνώμη του γράφοντος, ο 3lt Triple-Turbo της BMW των 381ps και των 75.5kg.m ροπής, τον οποίο έχουμε εξετάσει ενδελεχώς στο High Octane σε πρότερο άρθρο της στήλης.
Κορυφή: Bmw 3.0 Triple-Turbo Diesel
Εύφημος μνεία: Ford V6 3.0 Twin Turbo Diesel, Audi V6 3.0 Bi-TDI
Άνω των 3lt
Η κατηγορία δεν έχει πολλούς εκπροσώπους κυρίως γιατί οι εταιρείες στις πολύ υψηλές χωρητικότητες προτιμούν να κατασκευάζουν κινητήρες βενζίνης, λόγω του ότι επιτρέπουν μεγαλύτερο στροφάρισμα και λόγω του ότι το κίνητρο της μειωμένης κατανάλωσης απλά δεν υφίσταται στην εν λόγω στάθμη χωρητικότητας που τα ζητούμενα των δυνητικών αγοραστών είναι άλλα. Όπως και να έχει, στις υψηλές χωρητικότητες που βρισκόμαστε βρίσκουμε προς το παρόν εκπροσώπους μόνο από τον όμιλο VW και πιο συγκεκριμένα από την Audi. Στα 4.1lt θα βρούμε έναν V8 Twin Turbo που στην καλύτερη περίπτωση που είναι η Porsche Cayenne S diesel αποδίδει 382ps και 86.7kg.m ροπής.
Στην κορυφή υφίσταται ένα πραγματικό κτήνος που εφοδιάζει αποκλειστικά το Audi Q7 και είναι ένας V12 Twin Turbo, 6lt που αποδίδει 500ps και 102kg.m ροπής!!!
Κορυφή: VW 6lt V12 TDI
Εύφημος μνεία: VW 4.1lt V8 TDI
Περισσότερα στο highoctane.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ