Αν και είναι εξαιρετικά νωρίς για τους ειδικούς να δώσουν εξηγήσεις για το τι μπορεί να πήγε στραβά με το τουριστικό υποβρύχιο «Titan», κυκλοφορούν κάποια σενάρια – από το να μπλέχτηκε στα συντρίμμια του Τιτανικού έως το να υπέστη βλάβη στα συστήματα παροχής ενέργειας ή επικοινωνίας.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι το «Titan» παραμένει άφαντο από την Κυριακή, κατά την διάρκεια της κατάδυσής του προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Οι προβλέψεις των εμπειρογνωμόνων για τον εντοπισμό του σκάφους είναι μάλλον δυσοίωνες.
Τα πέντε σενάρια για την τύχη του υποβρυχίου
Όπως επισημαίνει το CNN παραθέτοντας τα ακόλουθα σενάρια:
1. Ένας μεγάλος κίνδυνος είναι η διακοπή ρεύματος, η οποία θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την απώλεια επικοινωνίας, δήλωσε ο Eric Fusil, ειδικός σε υποβρύχια και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας. «Ορισμένα υποβρύχια διαθέτουν γεννήτρια αλλά δεν είναι σαφές αν το σκάφος «Titan» είχε εφεδρικό σύστημα ενέργειας όταν χάθηκε το ίχνος του», πρόσθεσε.
2. Ένα βραχυκύκλωμα θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά στο τουριστικό υποβρύχιο, το οποίο όχι μόνο θα κατέστρεφε τα συστήματα επικοινωνίας του, αλλά θα προκαλούσε τοξικές αναθυμιάσεις σε έναν μικρό, κλειστό χώρο - ένα σημαντικό κίνδυνο για τους επιβαίνοντες, υπογράμμισε ο Αυστραλός καθηγητής.
3. Να έχει πλημμυρίσει. Αυτός είναι ένας κίνδυνος που ελλοχεύει για όλα τα τουριστικά σκάφη που βρίσκονται κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού καθώς δέχονται τεράστια πίεση. Πάντως, το σκάφος «Titan» είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα ασφαλείας που παρακολουθεί την πίεση στο σκάφος και ενεργοποιεί μια προειδοποίηση στον χειριστή του εάν εντοπιστούν προβλήματα.
4. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να έχει παγιδευτεί κάπου. Με ισχυρά υποβρύχια ρεύματα και τα συντρίμμια του Τιτανικού στον πυθμένα του ωκεανού, υπάρχει πιθανότητα το υποβρύχιο να έχει παγιδευτεί ή μπλοκαριστεί στη διάρκεια της πορείας του, δήλωσε ο Eric Fusil.
Πάντως, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Guardian, το σενάριο να έχει παγιδευτεί στα συντρίμμια του Τιτανικού, είναι πιθανόν το επικρατέστερο. «Τα συντρίμμια του Τιτανικού, τα οποία βρίσκονται σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων στον πυθμένα του ωκεανού, παραμένουν εκεί πάνω από έναν αιώνα.Υπάρχουν κομμάτια του παντού. Είναι επικίνδυνο», δήλωσε ο Frank Owen OAM, εν αποστρατεία αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του προγράμματος διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.
«Η επαφή χάθηκε ύστερα από μία ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι του γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν κοντά ή να ήταν ήδη στον πυθμένα του ωκεανού», όπως τόνισε .
To σκάφος μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα τρεις κόμβους, αλλά κινείται πιο αργά όσο πιο βαθιά πηγαίνει προς τον βυθό. Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή επικοινωνιών, το σκάφος είναι εξοπλισμένο με βαρίδια που μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να αναδυθεί στην επιφάνεια.
Το τουριστικό υποβρύχιο διαθέτει επίσης μια σειρά από σήματα, φωτισμό, και άλλο εξοπλισμό που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόλις αναδυθεί στην επιφάνεια για να προσελκύσει την προσοχή των πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή.
5. Ένα άλλο σενάριο είναι να υπάρξει διαρροή στο υπό πίεση κύτος, οπότε οι προβλέψεις δεν είναι καλές, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.
«Εάν έχει κατέβει στον πυθμένα του ωκεανού και δεν μπορεί να ανέβει με τις δικές του δυνάμεις, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», τόνισε ο Βρετανός επιστήμονας. «Ενώ το τουριστικό υποβρύχιο μπορεί να είναι ακόμη άθικτο, αν βρίσκεται πέρα από την ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα, υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που μπορούν να φτάσουν σε τόσο μεγάλο βάθος, και σίγουρα όχι δύτες», πρόσθεσε.
Για τον Chris Parry, εν αποστρατεία αντιναύαρχο του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, η διάσωση στο βυθό είναι «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση». «Το σκάφος «Titan» θα βρίσκεται σε μια τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω. Έτσι, η προσπάθεια εντοπισμού του στην περιοχή που θέλουμε να ψάξουμε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη», τόνισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ