Σκληρή αποδεικνύεται η μάχη για τη διεκδίκηση του 67% του ΟΛΘ. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σήμερα στην αποσφράγιση των φακέλων με τις νέες προσφορές που υποβλήθηκαν την Παρασκευή και από τους τρεις διεκδικητές.
Τα τρία επενδυτικά σχήματα, που κατέθεσαν εκ νέου βελτιωμένες δεσμευτικές προσφορές είναι η κοινοπραξία της Deutsche Invest Equity Partners, με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link και τον όμιλο Σαββίδη, δεύτερον, η θυγατρική της Dubai Ports World, The Peninsular & Oriental Stream και, τρίτον, η International Container Terminal Services Inc από τις Φιλιππίνες.
Όμως δεν θα ολοκληρωθεί απαραίτητα εδώ η διαδικασία. Και αυτό διότι αν οι δύο ή τρεις υψηλότερες βελτιωμένες προσφορές απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 10%, τότε θα υπάρξει ένας ακόμη γύρος βελτιωμένων προσφορών. Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι πιθανόν ο προτιμητέος επενδυτής να ανακηρυχθεί την πρώτη ή τη δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου.
Σύμφωνα με τη σύμβαση που θα κληθεί να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος, το ύψος των επενδύσεων που δεσμεύεται να υλοποιήσει είναι 180 εκατ. ευρώ, ενώ ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους είναι επταετής.
Για να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, θα απαιτηθεί πάντως ακόμη τουλάχιστον ένα τετράμηνο, αφού πρέπει να υπογραφούν συμβάσεις, να ληφθούν εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τέλος να ψηφιστεί από τη Βουλή
Οι όροι
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ΟΛΘ θα περάσει στα χέρια του ιδιώτη επενδυτή για τα επόμενα 40 χρόνια, με την υποχρέωση να υλοποιήσει επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ, έως το 2021. Επίσης, θα πρέπει να αυξήσει τον όγκο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550 χιλιάδες ΤΕU σε ορίζοντα εννέα ετών.
Με βάση το master plan του Οργανισμού που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του κρηπιδώματος 26 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να είναι δυνατή η αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε αυτός να μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs, την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.
Τα τρία επενδυτικά σχήματα, που κατέθεσαν εκ νέου βελτιωμένες δεσμευτικές προσφορές είναι η κοινοπραξία της Deutsche Invest Equity Partners, με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link και τον όμιλο Σαββίδη, δεύτερον, η θυγατρική της Dubai Ports World, The Peninsular & Oriental Stream και, τρίτον, η International Container Terminal Services Inc από τις Φιλιππίνες.
Όμως δεν θα ολοκληρωθεί απαραίτητα εδώ η διαδικασία. Και αυτό διότι αν οι δύο ή τρεις υψηλότερες βελτιωμένες προσφορές απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 10%, τότε θα υπάρξει ένας ακόμη γύρος βελτιωμένων προσφορών. Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι πιθανόν ο προτιμητέος επενδυτής να ανακηρυχθεί την πρώτη ή τη δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου.
Σύμφωνα με τη σύμβαση που θα κληθεί να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος, το ύψος των επενδύσεων που δεσμεύεται να υλοποιήσει είναι 180 εκατ. ευρώ, ενώ ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους είναι επταετής.
Για να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, θα απαιτηθεί πάντως ακόμη τουλάχιστον ένα τετράμηνο, αφού πρέπει να υπογραφούν συμβάσεις, να ληφθούν εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τέλος να ψηφιστεί από τη Βουλή
Οι όροι
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ΟΛΘ θα περάσει στα χέρια του ιδιώτη επενδυτή για τα επόμενα 40 χρόνια, με την υποχρέωση να υλοποιήσει επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ, έως το 2021. Επίσης, θα πρέπει να αυξήσει τον όγκο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550 χιλιάδες ΤΕU σε ορίζοντα εννέα ετών.
Με βάση το master plan του Οργανισμού που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του κρηπιδώματος 26 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να είναι δυνατή η αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε αυτός να μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs, την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ