Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018

Αυτοκίνητο «ρουφιάνος»

Πώς σας ακούγεται ένα σύστημα που καταγράφει κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου σας; Που διατηρεί αρχείο κάθε συμβάντος στον κινητήρα και όλα τα υποσυστήματα;

Πως σας ακούγεται ένα σύστημα που καταγράφει κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου σας; Που διατηρεί αρχείο κάθε συμβάντος στον κινητήρα και όλα τα υποσυστήματα; Που μπορεί να χρησιμεύσει για να αναγνωριστεί μια βλάβη, αλλά και για να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες μίας σύγκρουσης; Καλό; Κακό;

Τα «μαύρα κουτιά» στα αεροπλάνα τα έχουμε ακούσει. Και φυσικά η αναφορά τους σε κάθε δυστύχημα τραβά την προσοχή αφού από αυτά περιμένουμε να αποκαλυφθεί η αλήθεια για το τι συνέβη, τι πήγε στραβά, τι έπραξαν οι χειριστές και πως λειτουργούσε το αεροσκάφος τα τελευταία λεπτά.

Πως θα σας φαινόταν ένα τέτοιο σύστημα στο αυτοκίνητό σας; Μήπως υπάρχει ήδη; Βλέπεις σήμερα τα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο «έξυπνα» από ποτέ. Οι βλάβες του κινητήρα, για παράδειγμα, ανιχνεύονται πρώτα από το «μαύρο κουτί» του και εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων συνήθως ως μία προειδοποίηση με το σήμα του κινητήρα. Το γνωστό «check engine».

Από κει και πέρα το μόνο που χρειάζεται είναι μία συσκευή ανάγνωσης της θύρας ODB για να μας πει ακριβώς τι βλάβη υπάρχει και αναλόγως να διορθωθεί. «Μαύρα κουτιά» στα αυτοκίνητα ήδη υπάρχουν. Όμως τα συστήματα αυτά δεν καταγράφουν το ιστορικό του χειρισμού του αυτοκινήτου. Για αυτή τη δουλειά υπάρχουν άλλα «μαύρα κουτιά». Αυτά που καταγράφουν στοιχεία της κίνησης του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν σύστημα ευστάθειας ESP. Ένα τέτοιο σύστημα έχει αισθητήρες που κάθε στιγμή πληροφορούν έναν υπολογιστή με στοιχεία όπως η θέση του τιμονιού, το άνοιγμα της πεταλούδας (πόσο γκάζι πατάς δηλαδή), την κατάσταση των φρένων, το αν το αυτοκίνητο στρίβει ή όχι, αν οι τροχοί σπινάρουν κλπ. Με βάση όλες αυτές τις πληροφορίες δεν θέλει πολύ για να καταλάβει κανείς τι κάνει ένα αυτοκίνητο στο δρόμο. Το μόνο που λείπει από αυτό το σύστημα είναι η μνήμη.

Βλέπεις οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται στιγμιαία και μετά χάνονται. Αλλά το να προστεθεί και ένα σύστημα αποθήκευσής τους, ίσως και σε συνδυασμό με ένα ίχνος θέσης GPS δε είναι και τόσο δύσκολο. Ήδη σε πολλές χώρες αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν μειωμένα ασφάλιστρα όταν τοποθετούνται τέτοιοι καταγραφείς στα αυτοκίνητα. Έτσι αν ο οδηγός προκαλέσει ατύχημα η εταιρεία γνωρίζει και δεν αποζημιώνει.

Εσείς πως τα βλέπετε όλα αυτά τα συστήματα καταγραφής; Είναι αυτά τα «μαύρα κουτιά» το ίδιο σημαντικά με αυτά των αεροσκαφών; Και τελικά μέχρι που θέλετε να φτάσει η καταγραφή της λειτουργίας των αυτοκινήτων; Μήπως όταν μπαίνουν στο παιχνίδι οι ασφαλιστικές το θέμα μπλέκει; Τι λέτε;


Μας κοινοποιήθηκε από το ειδικό στο αυτοκίνητο autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ