Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Τι φταίει και δεν "τραβάει" το δρομολόγιο προς το αεροδρόμιο Καβάλας;

Από Κωνσταντίνο Κοϊβέρογλου
  • Η διοίκηση του ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Καβάλας, όπως δήλωσε ο πρόεδρος, Παναγιώτης Τσεντεμεΐδης, σκέφτεται σοβαρά να σταματήσει το δρομολόγιο προς και από τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης. Εν αντιθέσει με τον αυξημένο αριθμό αφίξεων, που αναμένεται να υπερβεί το έτος 2017 τις εκατό χιλιάδες.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία των διακινούμενων επιβατών, κατά τους μήνες του καλοκαιριού, αφορούν σε ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ), επομένως η μετακίνηση τους γίνεται με λεωφορεία των τουριστικών πρακτορείων. Επίσης, οι επιβάτες των τακτικών πτήσεων (προς και από την Αθήνα) εξυπηρετούνται είτε με Ι.Χ. αυτοκίνητα, είτε με ταξί. Επομένως, είναι ελάχιστοι αυτοί που επιλέγουν το δρομολόγιο του ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Καβάλας. Η κατάργηση, λοιπόν, του δρομολογίου, δεν νομίζουμε ότι θα είναι «πλήγμα» για το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών, ούτε για την κίνηση του αερολιμένα.
  • Το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» δεν έχει τον όγκο της επιβατικής κίνησης που έχουν μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, ή το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι αναγκαία η σύνδεση του με την πόλη της Καβάλας με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς. Εάν στο μέλλον η Fraport καταφέρει να αυξήσει τον αριθμό των πτήσεων εσωτερικού, κυρίως, ή τις συνδέσεις του αεροδρομίου με άλλα αεροδρόμια της Ελλάδας, ίσως δημιουργηθεί ζήτηση για κάποιο δρομολόγιο υπεραστικού λεωφορείου.
  • Πάντως, σε όλα τα μεγάλα και σύγχρονα αεροδρόμια του κόσμου υπάρχει σύνδεση με τα κοντινά αστικά κέντρα μέσω κάποιου μέσου μαζικής μεταφοράς. Ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» είναι εξαίρεση στον κανόνα. Ίσως θα ήταν χρήσιμη μία συνεργασία μεταξύ των διοικήσεων του αερολιμένα και του ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Καβάλας, με σκοπό να διερευνηθεί η προοπτική ενός δρομολογίου με λεωφορείο.
  • Η κίνηση στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» έχει εποχικό χαρακτήρα ακόμα. Στην πράξη εξυπηρετεί τον τουρισμό του νησιού της Θάσου. Τον χειμώνα θα σημειώσει σημαντική κάμψη, αφού θα σταματήσουν οι ναυλωμένες πτήσεις και η σύνδεση με αεροδρόμια του εξωτερικού. Το μεγάλο «στοίχημα» της Fraport, επομένως, είναι να αυξήσει την επιβατική κίνηση τον χειμώνα και να κάνει το αεροδρόμιο ελκυστικό και εκτός της τουριστικής περιόδου.
  • Προς το παρόν, η διαχειρίστρια εταιρεία των 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων παρουσίασε τα σχέδια για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αναμένουμε να παρουσιάσει και τον σχεδιασμό, για τη διεύρυνση του δικτύου των συνδέσεων των αεροδρομίων, που θα δώσει ώθηση στη λειτουργία τους. Αυτή θα γίνει, μάλλον, αφού τελειώσουν τα έργα βελτίωσης των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών.

Περισσότερα για την Καβάλα στο www.k-tipos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ