Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017

Συστήματα άνεσης ή μπελάς;

Κάνει η περισσότερη τεχνολογία τα καινούργια αυτοκίνητα λιγότερο αξιόπιστα; Μήπως τελικά όλα αυτά τα συστήματα τεχνολογίας μας είναι «άχρηστα» και αντί να μας διευκολύνουν, γίνονται απλά λόγος για να τρέχουμε στα συνεργεία;

Για μετρήστε πόσα συστήματα περιλαμβάνει πλέον ένα αυτοκίνητο. Για μετρήστε πόσα διαφορετικά μέρη έχει σήμερα ένα αυτοκίνητο σε σχέση με 30 χρόνια πριν; Αν αυξάνεται ο αριθμός των συστημάτων αυτών, τότε μήπως αυξάνονται και οι πιθανότητες κάτι να χαλάσει; Τι λέτε;

Πόσο συχνά χαλούσαν τα αυτοκίνητο πριν από 30 χρόνια; Πριν 40 χρόνια; Πιθανώς κάποιοι να θυμάστε πως σε ένα μόλις ταξίδι Αθήνα-Καλαμάτα μετρούσατε καμιά 20αριά αυτοκίνητα στην άκρη του δρόμου. Σήμερα;

Εντάξει αυτό δεν είναι ένδειξη, είναι όμως δείγμα της εποχής. Τα καινούργια αυτοκίνητα δεν χαλάνε. Υπάρχουν φυσικά και οι ιστορίες τρόμου για αυτοκίνητα που έκαναν περισσότερα χιλιόμετρα πάνω και κάτω από τις ράμπες των συνεργείων παρά στον δρόμο. Όμως αυτές οι περιπτώσεις είναι περιορισμένες.

Τα αυτοκίνητα που σχεδιάζονται για την Ευρωπαϊκή αγορά δεν πρέπει απλώς να τηρούν νόρμες ασφαλείας, αλλά και να μην χαλάνε. Δεν υπάρχει κατασκευαστής σήμερα που μπορεί να αντέξει μία φήμη σαν αυτή που κάποιες μάρκες είχαν τη δεκαετία του 70. Ότι είναι ζημιάρικα, ότι χαλάνε, ότι είναι «πληγές». Οι δοκιμές που γίνονται πλέον είναι εξονυχιστικές, προκειμένου οι μάρκες να μην ρισκάρουν καθόλου το καλό τους όνομα.

Και μετά είναι οι τεχνολογίες οι ίδιες. Μπορεί ένα σύστημα ελέγχουν αλλαγής λωρίδας να ακούγεται πολύ προχωρημένο. Γιατί περιλαμβάνει ένα κάρο αισθητήρες, ένα κάρο υπολογιστές, ένα κάρο καλώδια σύνδεση με τις κεντρικές μονάδες του αυτοκινήτου. Όμως στο χώρο των υπολογιστών, αυτές οι τεχνολογίες είναι παλιές.

Στα αυτοκίνητα οι υπολογιστές που χρησιμοποιούνται είναι δοκιμασμένες τεχνολογικές λύσεις δεκαετιών. Δεν βάζουν ότι πιο καινούργιο γιατί θέλουν να είναι δοκιμασμένο. Όλα αυτά τα συστήματα που προσθέτουν κατεβατά στη λίστα των έξτρα του αυτοκινήτου, όσο εξεζητημένα και αν είναι, βασίζονται σε τεχνολογίες που λειτουργούν τουλάχιστον 10 χρόνια. Δεν έχουν τα ίδια εξαρτήματα με ένα φτηνό τάμπλετ.

Και μετά είναι η εγγύηση. Στην κούρσα του ανταγωνισμού σήμερα όλες οι μάρκες προσφέρουν αυξημένα διαστήματα εγγύησης. Τις εγγυήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τις καλύπτουν ασφαλιστικές εταιρείες που δεν ρισκάρουν με τεχνολογίες που είναι αναξιόπιστες. Οι τεχνολογίες αυτές, εξάλλου, δεν ανήκουν σε μία μάρκα, αλλά εξελίσσονται και παράγονται για τους κατασκευαστές από τρίτες εταιρείες που εξειδικεύονται ακριβώς σε αυτά τα συστήματα.

Εσείς όμως τι λέτε; Πιστεύετε πως τα νέα αυτοκίνητα χαλάνε λιγότερο; Πως οι νέες τεχνολογίες και τα συστήματα με τα οποία είναι φορτωμένα τα αυτοκίνητα τα κάνουν περισσότερο αναξιόπιστα; Και τελικά τι κάνετε; Αγοράζετε αυτοκίνητα «γυμνά» για να είναι πιο αξιόπιστα; Τι λέτε;


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ