Κυριακή, 2 Ιουλίου 2017

Εσύ βάζεις τα λιπαντικά που προτείνονται ή κάποια οικονομικότερα;

Ποια η σημασία χρήσης των κατάλληλων λιπαντικών, ποια προτείνονται για κάθε είδος κινητήρα, τι πρέπει να προσέχεις το καλοκαίρι και πως εντοπίζεις μια διαρροή!

Η χρήση των κατάλληλων λιπαντικών είναι εξαιρετικά σημαντική!

Πρόκειται για ένα ζήτημα στο οποίο το ζητούμενο θα πρέπει να είναι η άριστη λειτουργία του κινητήρα και όχι το χαμηλό κόστος.

Το λιπαντικό που χρησιμοποιείς για το αυτοκίνητό σου εκτελεί τις 4 παρακάτω απαραίτητες λειτουργίες:
  • Λίπανση: Πρόκειται για τη σημαντικότερη ιδιότητα του, καθώς μειώνει τις τριβές στα μέρη του κινητήρα που «κυκλοφορεί». Η μη σωστή λίπανση αυξάνει και αυτές αλλά και την πιθανότητα να προκληθεί βλάβη.
  • Καθαρισμός: Η παρουσία και η κίνηση των λιπαντικών απομακρύνει από τον κινητήρα τα κατάλοιπα που σχηματίζονται κατά τη λειτουργία του και τα «απομονώνει». Τα κατάλοιπα αυτά απομακρύνονται πλήρως από το αυτοκίνητο με την αλλαγή των λαδιών.
  • Προστασία: Εκτός από την προστασία από τις τριβές που αναφέρθηκε νωρίτερα, τα λιπαντικά οφείλουν να καταπολεμούν και τα διάφορα οξέα που παράγονται και συσσωρεύονται όταν «δουλεύει» η μηχανή.
  • Ψύξη: Η συνεχής ροή των λιπαντικών βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας ορισμένων μερών όπως τα πιστόνια καθώς κατά την έξοδο τους αποβάλλουν τη θερμότητα που απέκτησαν μέσα στη μηχανή και κατά την επόμενη είσοδο τους προσφέρουν το ίδιο όφελος.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα λιπαντικά που «ταιριάζουν», σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σου, εξασφαλίζεις ότι θα προσφέρονται στον κινητήρα σου όλα τα παραπάνω και το αποτέλεσμα θα είναι άριστο.

Τι λιπαντικά χρησιμοποιεί ο κάθε τύπος κινητήρα;

Τα λιπαντικά που χρησιμοποιούνται σε κάθε περίπτωση διαφέρουν ανάλογα με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια θα αναφέρουμε ορισμένες από τις κυριότερες διαφορές μεταξύ τους:
  • Λιπαντικά Βενζίνης -  Diesel: Τα λιπαντικά σε diesel αυτοκίνητα τείνουν να έχουν μεγαλύτερο ιξώδες, να είναι δηλαδή πιο παχύρρευστα από αυτά που χρησιμοποιούνται στην περίπτωση της βενζίνης. Επίσης, έχουν περισσότερα πρόσθετα καθώς η λειτουργία της προστασίας που αναλύθηκε νωρίτερα πρέπει να είναι εντονότερη.
  • LPG: O κυριότερος παράγοντας επιλογής λιπαντικού είναι η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα καθώς σε αυτή την περίπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή λόγω των ιδιοτήτων και της φύσης του καυσίμου.
  • CNG: Μεγάλη βάση δίνεται στην ποσότητα φώσφορου που περιέχεται στα πρόσθετα καθώς πρέπει να είναι πάντοτε κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο ώστε να αποφευχθεί η πρόκληση βλαβών.

Πρόσεχε (περισσότερο) τα λιπαντικά το καλοκαίρι!

Η αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα σημαίνει ότι η ανάγκη για λίπανση είναι ακόμα εντονότερη οπότε, ειδικά το καλοκαίρι, δε πρέπει να αμελείς σε καμία περίπτωση τον έλεγχο και την αλλαγή των λιπαντικών, αν αυτή είναι απαραίτητη.

Βλέπεις ότι χάνει λάδια; Βρες για ποιο λόγο!

Η διαρροή λαδιών μπορεί να οφείλεται σε έναν από τους παρακάτω λόγους:

1) Βάση του κάρτερ
 Στα περισσότερα συνεργεία, για να σου αλλάξουν λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρτερ, μία κλασική βίδα, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να στραβώσει στις βόλτες της υποδοχής, με συνέπεια να προκαλείται διαρροή. ΓιΆαυτό πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή αυτή η διαδικασία.

 2) Ελαττωματικό φίλτρο
 Αν έχει βιδωθεί σφιχτά, το φίλτρο ή οι βόλτες όπου βιδώνει μπορεί να στραβώσουν από τις αλλαγές θερμοκρασίας ή τις βόλτες στις οποίες βιδώνει. Ακουμπώντας τη βάση του, διαπιστώνεις αν από εκεί φεύγουν. Αν ναι, χρειάζεται αντικατάσταση.

 3) Τα «καίει» ο κινητήρας
Πρόκειται για την τρίτη πιο πιθανή αιτία απώλειας λιπαντικών. Για να είσαι σίγουρος, ότι αυτό είναι που συμβαίνει στο αυτοκίνητό σου, έλεγξε τα μπουζί. Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ τα έχεις αλλάξει πρόσφατα, τότε ο κινητήρας καίει λάδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, που το μπουζί «βρέχεται» από λάδι, δε δίνει σπινθήρα, οπότε θα «ρετάρει». Τέλος, πάλι σε ακραίες περιπτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο είναι η εκπομπή άσπρου καπνού από την εξάτμιση, όπου χρειάζεται ειδικός. Αν έχεις προλάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί μία αλλαγή στις «τσιμούχες» του κινητήρα, διαφορετικά θα πρέπει να κάνεις κανονικό ρεκτιφιέ.


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ