Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Μήπως οδηγείς και εσύ ένα παράνομο ντίζελ;

Τι πιστοποίηση Euro έχει το ντιζελάκι σου; Ξέρεις ότι αν είναι παλιάς τεχνολογίας απαγορεύεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Και αν το ξέρεις τι κάνεις;

Η πιο απλή ερώτηση που μπορείς να κάνεις είναι η εξής: Το ντίζελ που οδηγείς τι πιστοποίηση Euro έχει; Με τα μεταχειρισμένα ντίζελ εισαγωγής αυτή την ερώτηση την έκαναν όλο και λιγότεροι στο βωμό του φθηνού ντίζελ αυτοκινήτου, και γέμισε η χώρα με παράνομα αυτοκίνητα. Μήπως είναι και το δικό σου;

Το κακό όνομα στο ντίζελ δεν το έδωσε το ντίζελ. Το έδωσε η κακή χρήση. Βλέπεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το ντίζελ είχε απαγορευτεί για 30 χρόνια, και όχι άδικα. Σε πόλεις με κλειστά λεκανοπέδια, ή φραγμένο βορρά, η ατμόσφαιρα δεν καθαρίζει εύκολα. Όταν τα ντίζελ βγάζουν από πίσω δηλητήριο τα απαγορεύεις. Και τα ντίζελ έβγαζαν δηλητήριο μέχρι και τον κανονισμό Euro4. Δεν υπήρχε η τεχνολογία να μειώσουν άλλο τους ρύπους ΝΟx, το μονοξείδιο, τα σωματίδια και τις άλλες βλαβερές για τον άνθρωπο ενώσεις.

Στις ανοιχτές πόλεις της Ευρώπης αυτοί οι ρύποι δεν έμεναν όπως θα έμεναν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Με την έλευση του Euro5 τα όρια για τους κατασκευαστές έπεσαν 10 φορές κάτω. Σε επίπεδα που δεν ήταν πλέον επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Τα όρια Euro5 και αργότερα Euro6 βασικά αφορούσαν τα ντίζελ με δραστικές μειώσεις στους ρύπους τους, αφού πλέον οι τεχνολογίες των καταλυτών με διαλύματα ουρίας μπορούσαν να κάνουν θαύματα.

Με αυτή την οπτική ολόκληρη η Ευρώπη πρότεινε στο κοινό να προτιμήσουν ντίζελ, αφού δεν επιβάρυναν τον πλανήτη με το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει η βενζίνη, ενώ τώρα είχαν και ρύπους που δεν είναι επικίνδυνοι για την υγεία. Έτσι και η Ελλάδα, επέτρεψε το ντίζελ στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της.

Ποιο ντίζελ όμως; Euro5 και Euro6. Ο νόμος εξακολουθεί να απαγορεύει οτιδήποτε παλιότερο να μπαίνει στις πόλεις. Είναι χωρίς υπερβολή δολοφονικό για αυτά τα αυτοκίνητα να ζουν στις πόλεις μας. Όμως ο νόμος, όπως πολλοί άλλοι στην Ελλάδα, δεν αστυνομεύεται.

Με την αυξημένη ζήτηση στα ντίζελ και χωρίς αρχικά εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου, οι αετονύχηδες μαντράδες βρήκαν τα Euro3 και Euro4 μοντέλα που ξεφορτώνονταν η Ευρώπη και τα έφεραν εδώ ως φθηνά (αν και όχι και τόσο όσο θα έπρεπε) ντίζελ. Και γέμισε η Ελλάδα με τέτοια.

Μήπως είναι και το δικό σου; Μήπως είσαι παράνομος και ενώ γλιτώνεις το πρόστιμο απλά δηλητηριάζεις τον κόσμο χωρίς να το ξέρεις; Ή χωρίς να σε νοιάζει;


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ