Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017

Να `ναι καλά το downsizing

Εσείς το συνηθίσατε το downsizing; Δείτε τι κάνει το downsizing τόσο βολικό για όλους στην Ελλάδα και όχι μόνο και ποιοί κατασκευαστές μιλούν για εκ νέου αύξηση του κυβισμού στα αυτοκίνητά τους. Εσείς τι λέτε;

Σε πόσα περισσότερα μοντέλα έχετε πλέον πρόσβαση, τώρα που έχουν λιγότερα κυβικά; Πόσα πιο πολλά αυτοκίνητα μπορούμε να αγοράσουμε χωρίς το φόβο του μπαμπούλα των δύο λίτρων; Σίγουρα το donwsizing το αμφισβητήσαμε, το κράξαμε και το φοβηθήκαμε, όμως τα οφέλη του είναι πολλά, έτσι δεν είναι;

Όποιος αγόρασε SUV τα τελευταία δέκα χρόνια θα πρέπει να γνωρίζει ότι αυτό έγινε δυνατό μόνο και μόνο γιατί πλέον τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι αποκλειστικά δίλιτρα. Γιατί μέχρι πριν λίγα χρόνια είχαν μόνο κινητήρες 2.000 κ.εκ. Κινητήρες που έκαιγαν πολύ καύσιμο, δεν πήγαιναν “βήμα”, κόστιζαν μία περιουσία στην αγορά, και άλλη μία σε τέλη κυκλοφορίας και φόρους.

Αν τα SUV δεν είναι αρκετά για να πείσουν για το τι κερδίσαμε με το downsizing, πάμε στα μικρομεσαία. Πότε άλλοτε είχες τέτοιες επιδόσεις, τέτοιες καταναλώσεις από τόσα λίγα κυβικά που θέλουν τόσο λίγα τέλη, χαμηλά ασφάλιστρα και χαμηλό ΕΤΤ στην αγορά;

Και πότε μπορούσε κανείς να αγοράσει premium αυτοκίνητο χωρίς το φόβο του δίλιτρου αλλά να έχει επιδόσεις και ουσία; Πότε άλλοτε ήταν η BMW 316 τόσο καλή; Πότε άλλοτε μία Ε-Class κάτω από 2.000 κ.εκ. δεν έπασχε σε επιδόσεις; Και η λίστα πάει μακριά. Από τα γρήγορα μικρά GTI μέχρι τα απλά 900άρια και 1000άρια μικρομεσαία, ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τέτοια αφθονία μοντέλων στην Ελληνική αγορά ώστε να αγοράσεις χωρίς τη μιζέρια που επιβάλει το φορολογικό καθεστώς της χώρας.

Όμως μέχρι που θα πάμε με το downsizing; Οι κατασκευαστές φαίνεται κάθε τόσο να κατεβαίνουν και από λίγο, και έτσι πολύς κόσμος φοβάται ότι σύντομα τα μικρά μοντέλα θα είναι όλα δικύλινδρα 600 κυβικών και τα μικρομεσαία όλα τρικύλινδρα 900άρια.

Εσείς θα αγοράζατε τόσο μικρότερα μοτέρ; Μήπως φτάσατε εσείς στα όριά σας για το πόσο μικρός μπορεί να είναι ο κινητήρας κάτω από το καπό του αυτοκινήτου σας; Οι κατασκευαστές πάντως φαίνεται πως έχουν φτάσει τα όριά τους.

Φαίνεται πως στα 500 κυβικά ο κύλινδρος έχουμε πιάσει το όριο της αποδοτικότητας, ενώ ένα τρικύλινδρο 1000άρι είναι ήδη ότι μικρότερο συμφέρει να κατασκευαστεί. Στον αντίποδα μάλιστα, αρκετοί κατασκευαστές μιλούν για αύξηση του κυβισμού σε μία λογική που προτιμά τα μοτέρ να δουλεύουν απίεστα, με χαμηλές συμπιέσεις, ώστε να αποδίδουν ακόμη χαμηλότερες καταναλώσεις όταν το φορτίο είναι μικρό.

Εσείς όμως τι προτιμάτε; Καλομάθατε στο downsizing και είστε έτοιμοι για περισσότερα μοντέλα με μικρούς κινητήρες; Ή είστε από αυτούς που περιμένουν την “ανάσταση” του κυβισμού, και θέλετε και πάλι 1.600άρια μικρά και δίλιτρα SUV; Μήπως η Ελλάδα με το ιδιαίτερο φορολογικό της καθεστώς θα βγει χαμένη αν αρχίσουν τα κυβικά να ανεβαίνουν; Τι λέτε;


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ