Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2017

5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις όταν οδηγείς στο εξωτερικό

Roadtrip χωρίς απρόοπτα - Πράσινη κάρτα αυτοκινήτου και διεθνές δίπλωμα, προτεραιότητα, και πολλά ακόμα που δεν ξέρουμε για το ταξίδι στο εξωτερικό. Δες τώρα τι πρέπει να ξέρεις για απροβλημάτιστο ταξίδι στο εξωτερικό με το αυτοκίνητό σου.

Το ταξίδι στο εξωτερικό με το αυτοκίνητό σου είναι αδιαμφισβήτητα μια συναρπαστική εμπειρία που σίγουρα δεν θα έχουμε, τουλάχιστον η μεγαλύτερη πλειοψηφία από εμάς, την ευκαιρία να τη ζήσουμε πάνω από ελάχιστες φορές. Και επειδή σίγουρα οι αναμνήσεις σας από αυτή την εμπειρία δεν θα θέλατε να περιλαμβάνουν ταλαιπωρία και δυσάρεστα γεγονότα, υπάρχουν ένα σωρό πράγματα, που οφείλετε να γνωρίζετε και να φροντίσετε, τόσο πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας, όσο και κατά τη διάρκειά του. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε 5 σημαντικότατες συμβουλές, ώστε να αποφύγετε τυχόν «μπελάδες» και να κάνετε το ταξίδι σας απολαυστικότερο και πιο άνετο.


1. Η απαραίτητη «χαρτούρα»

Αν ταξιδεύετε σε χώρα που είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε χρειάζεστε το εικονιζόμενο «Ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης».

Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας θα πρέπει να διευθετήσετε την απόκτηση όλων αυτών των εγγράφων, που θα πρέπει να έχετε στην κατοχή σας, για να είστε νόμιμοι, αλλά και κατοχυρωμένοι σε περίπτωση ατυχήματος. Αρχικά αν πάτε σε χώρα που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε χρειάζεστε το λεγόμενο «Διεθνές δίπλωμα οδήγησης». Αυτό θα το πάρετε από την ΕΛΠΑ, σε χρόνο μικρότερο των 10 λεπτών και κόστος 50 ή 90 ευρώ ανάλογα με τη χώρα. Βέβαια, σε κάποιες χώρες ισχύουν και τα «καινούργια» διπλώματα που έχουν λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. Η.Π.Α.). Παράλληλα θα χρειαστεί να εφοδιαστείτε με «πράσινη κάρτα» για το αυτοκίνητό σας. Αυτήν θα την πάρετε δωρεάν από την ασφαλιστική σας εταιρεία και καλύπτει την αστική σας ευθύνη έναντι τρίτων σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Προσοχή όμως δεν καλύπτει την ασφάλιση προαιρετικών κινδύνων (ασφάλιση πυρός, κλοπής, μικτή ασφάλιση κ.λπ.) που τυχόν διαθέτετε στην Ελλάδα. Τέλος αν το αυτοκίνητό σας δεν έχει πινακίδες ευρωπαϊκού τύπου µε το σήµα εθνικότητας, τότε θα πρέπει να κολλήσετε πάνω τους το διακριτικό σήµα GR (¤0,88 από την Ε.Λ.Π.Α.).


2. Προτεραιότητα σε πλατείες

Στο εξωτερικό στους κυκλικούς κόμβους, προτεραιότητα έχουν συνήθως αυτοί που κινούνται εντός του κόμβου.

Αφού λοιπόν αναφέραμε τα απαραίτητα χαρτιά που πρέπει να έχετε στην κατοχή σας, τώρα θα επικεντρωθούμε στο οδηγικό σκέλος. Αυτό που μπορεί να σας μπλέξει και να σας δημιουργήσει πρόβλημα είναι η είσοδος και η έξοδος στους κυκλικούς κόμβους, ή πιο απλά πλατείες.   Στη χώρα μας, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ, σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά. Δηλαδή αν δεν υπάρχει σήμανση να ορίζει το αντίθετο, προτεραιότητα έχουν εκείνοι που μπαίνουν σε πλατεία. Στο εξωτερικό ωστόσο, ισχύει το ακριβώς αντίθετο, αφού προτεραιότητα έχουν πάντοτε όσοι κινούνται εντός του κυκλικού κόμβου. Συνεπώς προσέξτε μην παρασυρθείτε από συνήθεια και προκαλέσετε κάποιο ατύχημα, διότι η ευθύνη θα βαρύνει εσάς.


3. Τα αλάρμ είναι μόνο για έκτακτη ανάγκη

Τα αλάρμ πρέπει να τα χρησιμοποιείτε όταν παρκάρετε ή σταματήσετε σε σημείο που απαιτείται να είστε ορατοί από τους άλλους οδηγούς.

Τα αλάρμ ή ελληνιστί τα φώτα εκτάκτου ανάγκης, όπως λέει και το όνομά τους, είναι προορισμένα να χρησιμοποιούνται μόνο σε έκτακτη ανάγκη. ΠαρΆ όλα αυτά, παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει ξεκάθαρα πότε πρέπει να γίνεται χρήση των αλάρμ, αυθαίρετα στη χώρα μας  τα ενεργοποιούμε για διάφορους λόγους αντί των φλας. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το παρκάρισμα, όπου παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει την προειδοποιητική χρήση των φλας, εμείς ανάβουμε τα αλάρμ. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πότε προβλέπεται η χρήση των αλάρμ στο εξωτερικό: • Όταν λόγω βλάβης το αυτοκίνητό σας έχει ακινητοποιηθεί ή κινείται με μειωμένη ταχύτητα. • Όταν χρειαστεί να μειώσετε απότομα την ταχύτητά σας σε δρόμο εκτός πόλης • Όταν παρκάρετε ή σταματήσετε σε σημείο που απαιτείται να είστε ορατοί από τους άλλους οδηγούς. • Όταν θέλετε να ειδοποιήσετε το όχημα που σας ακολουθεί πως σε εκείνο το σημείο που βρίσκεστε υπάρχει κάποιο εμπόδιο (π.χ. μεγάλη λακκούβα).


4. Συνύπαρξη με πεζούς

Στο εξωτερικό είναι πολύ τυπικοί με την τήρηση της προτεραιότητας των πεζών στις διαβάσεις.

Η νοοτροπία που έχουν οι οδηγοί στο εξωτερικό, κυρίως στις αναπτυγμένες χώρες και η οδηγική τους παιδεία, αντικατοπτρίζεται πλήρως στο τρόπο που αντιμετωπίζουν τους πεζούς. Για παράδειγμα όταν βρίσκονται πεζοί σε διάβαση οι οδηγοί σταματούν από μόνοι τους επιτρέποντας στους πεζούς να διασχίσουν το δρόμο. Παράλληλα σε περιπτώσεις που η κίνηση είναι αυξημένη, ποτέ μα ποτέ δε σταματούν πάνω στη διάβαση μπλοκάροντας την πρόσβαση των πεζών. Και επειδή στο εξωτερικό έχουν συνηθίσει έτσι, προσέξτε ιδιαίτερα όταν πλησιάζετε σε διαβάσεις, διότι οι πεζοί πολλές φορές διασχίζουν το δρόμο χωρίς να ελέγξουν. Παράλληλα πολύ σύνηθες είναι οι οδηγοί στο εξωτερικό να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς ακόμα και όταν αυτοί δε βρίσκονται σε κάποια διάβαση και απλά περιμένουν στην άκρη του πεζοδρομίου. Προσέξτε λοιπόν να κρατάτε λίγο αυξημένες αποστάσεις για την περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα φρενάρει απότομα.


5. Διόδια πληρώνεις στην έξοδο

Σε αρκετές χώρες, όπως η Ιταλία, η πληρωμή των διοδίων γίνεται κατά την έξοδο και όχι την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο.

Το καθεστώς των διοδίων είναι διαφορετικό από χώρα σε χώρα για αυτό καλό θα είναι όταν προγραμματίζετε το ταξίδι σας, να φροντίσετε να μάθετε τι ισχύει με τους προορισμούς που θα επισκεφθείτε. Για παράδειγμα σε αρκετές χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ελβετία, η Σλοβενία, η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Τσεχία και η Σλοβακία, αντί των παραδοσιακών διοδίων αγοράζετε μια βινιέτα εφΆάπαξ, με την οποία διανύετε όσα χιλιόμετρα θέλετε, την οποία και κολλάτε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας. Οι τιμές τους διαφέρουν αναλόγως τη διάρκεια ισχύς της, η οποία μπορεί να είναι από ημερήσια μέχρι ετήσια. Θα την προμηθευτείτε από το συνοριακό σταθμό ή και από κάποιο συνοριακό βενζινάδικο. Διαφορετικό σύστημα από αυτό που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα διαθέτει η Ιταλία, στην οποία υπάρχουν διόδια κατά την είσοδο στους αυτοκινητόδρομους, απΆόπου προμηθεύεστε μια κάρτα. Κατόπιν αφού διανύσετε τη διαδρομή σας, στην έξοδο σας από τον αυτοκινητόδρομο υπάρχουν πάλι διόδια, όπου τοποθετείς την κάρτα και πληρώνεις το αντίτιμο, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει. Αντίστοιχο σύστημα υπάρχει στην Ισπανία, στην Γαλλία και στην Κροατία. Τέλος υπάρχουν και χώρες χωρίς διόδια, όπως είναι η Γερμανία και οι Σκανδιναβικές χώρες.


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ