Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΝΤΡΟΠΗ κ. Μπενέκου!!!! ΝΤΡΟΠΗ!!!!!

Φλώρινα, 9 Σεπτεμβρίου 2014
Η κυρία Μπενέκου στην Ντόχα του Κατάρ για να καλύψει τις δραστηριότητες της 50χρονης Σεϊχά Μοζά, δεύτερης συζύγου του εμίρη Χαμάντ Μπιν Χαλιφά Αλ Θάνι, που θεωρείται μία από τις 70 ισχυρότερες γυναίκες του πλανήτη.
ΣΙΩΠΗ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
Εξι χρόνια φτάνουν!!!

Η κ. Βίβιαν Μπενέκου είναι παλιά γνώριμη του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Εδώ και 6 χρόνια έχει αναλάβει εργολαβικά να μας «κλείσει» με επαναλαμβανόμενα δημοσιεύματα τα οποία επισυνάπτουμε και τα οποία επί τόσα χρόνια γράφουν ακριβώς τα ίδια (7/5/2011, 31/7/2012, 5/9/2014 δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω και ένα δημοσίευμα του 2009 όπου επαναλαμβάνει τα ίδια).

Σε ΟΛΑ αυτά το ΤΕΕΤ αλλά και η Δυτική Μακεδονία αναφέρονται ρητά και μονίμως καταστροφολογικά. Ούτε οι διαρκείς διαψεύσεις από την πραγματικότητα, ούτε οι ακυρώσεις των προβλέψεών της δεν την έχουνε ευαισθητοποιήσει ως άνθρωπο αλλά και ως δημοσιογράφο να πάψει επί έξι (!!!!) χρόνια να αναστατώνει τόσες οικογένειες και μια ολόκληρη περιοχή με ερασιτεχνικές προβλέψεις.
Ακόμη και το τελευταίο της άρθρο είναι ένα συμπίλημα αυθαιρεσιών που με κολοσσιαίο τρόπο επαναλαμβάνονται από τα media και τα blogs. Στην αφετηρία όλων αυτών η ίδια κυρία, η κυρία Μπενέκου που απεικονίζεται στις φωτογραφίες σε άλλες δημοσιογραφικές της δραστηριότητες όπως τις δραστηριότητες της γυναίκας  του εμίρη στο Κατάρ ή συνέντευξη με τον κ. Ρέμο.

Η κ. Βίβιαν Μπενέκου και ο κ. Ρέμος

ΑΥΤΗ η κυρία έχει διαλύσει την ψυχολογία μιας ολόκληρης γεωγραφικής περιοχής επί έξι χρόνια… έλεος και ντροπή, επιτέλους σιωπήστε και διασταυρώστε τις πληροφορίες σας…..
Είναι η ΜΟΝΗ δημοσιογράφος οιουδήποτε μέσου της ηλεκτρονικής ή έντυπης δημοσιογραφίας που μιλά με τέτοιο υστερικό και καταστροφολογικά αυθαίρετο τρόπο. Ακόμη και το ίδιο το  Υπουργείο Παιδείας την διέψευσε λίγες ώρες αργότερα.
ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΑΝΑΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΝΑ ΣΒΥΣΟΥΜΕ κ. ΜΠΕΝΕΚΟΥ.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
Δέστε τι πολεμάτε, τους ανθρώπους που θέλετε να εξοντώσετε, τη νεολαία το μέλλον αυτού του τόπου:

Παρακαλούμε τη διεύθυνση του Έθνους να αναλάβει τις ιστορικές της ευθύνες.
Γιάννης Ζιώγας
Ζωγράφος
Επίκουρος Καθηγητής
Τμήμα Εικαστικών

και Εφαρμοσμένων Τεχνών


ΕΘΝΟΣ
«E» 7/5/2011

Δέκα πανεπιστήμια απορροφώνται 150 τμήματα κλείνουν

Το υπ. Παιδείας ετοιμάζεται να βάλει «λουκέτο» σε τμήματα χαμηλής έως ανύπαρκτης ζήτησης και να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις ΑΕΙ με άλλα ισχυρά κεντρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας
Τα «λουκέτα» και οι συγχωνεύσεις θα αφορούν όλα τα ΑΕΙ αλλά και τα ΤΕΙ, για τα οποία το φοιτητικό ενδιαφέρον έχει εκλείψει εδώ και χρόνια
Περεστρόικα σε ΑΕΙ - ΤΕΙ... χάριν της τρόικα! Αλλάζει ριζικά και μάλλον βίαια ο χάρτης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με αφορμή και την απαίτηση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος για την οικονομία, που αναγκάζει και το υπουργείο Παιδείας σε γενναίες περικοπές δαπανών. Η υπ. Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου άλλωστε συναντήθηκε ήδη με το κλιμάκιο της τρόικας που συνεχίζει τις «επισκέψεις» στα υπουργεία.
Περισσότερα από 150 τμήματα χαμηλής έως ανύπαρκτης ζήτησης από τους υποψηφίους, τα οποία συγχρόνως παρουσιάζουν και μια φθίνουσα πορεία στην «παραγωγή πτυχιούχων» την τελευταία πενταετία, θα «βάλουν λουκέτο», ενώ συγχωνεύονται περισσότερα από 10 πανεπιστήμια. Η σάρωση θα αφορά όλα τα ΑΕΙ αλλά και τα ΤΕΙ, για τα οποία το φοιτητικό ενδιαφέρον έχει εκλείψει εδώ και χρόνια.
«Το φίδι από την τρύπα» θα κληθούν να βγάλουν οι νέες διοικήσεις των ανώτατων ιδρυμάτων, που θα προκύψουν ύστερα από την ψήφιση του νόμου-πλαισίου που θα έρθει τον Ιούνιο στη Βουλή.
Μετά την εγκαθίδρυση των Συμβουλίων Διοίκησης, θα ακολουθήσει το σχέδιο του «Καλλικράτη» σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, που θα υλοποιηθεί από τα καινούργια διοικητικά σχήματα των σχολών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», το σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξορθολογισμού της Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα περιλαμβάνει τα εξής:
1. Τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, που κοστίζουν ακριβά στον κρατικό προϋπολογισμό, έχουν αμφίβολα αποτελέσματα, χαμηλή ζήτηση και λειτουργούν παράλληλα σε επίπεδο AEI και TEI.
2. Τις συγχωνεύσεις μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο. Τα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου. Στερεάς Ελλάδας, Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Πάντειο, Οικονομικό Αθηνών, Χαροκόπειο, Γεωπονικό, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών καθώς και το Διεθνές Πανεπιστήμιο βρίσκονται «ένα βήμα» πριν από τη συγχώνευσή τους με ισχυρά κεντρικά ΑΕΙ της χώρας.
Στόχος είναι ο περιορισμός του κατακερματισμού των σχολών και των πανεπιστημίων (για παράδειγμα, στη Β. Ελλάδα και σε απόσταση αναπνοής υπάρχει το ΑΕΙ Μακεδονίας, το ΑΕΙ Δυτ. Μακεδονίας και το ΑΠΘ, ενώ σε δύο ώρες από τη Θεσσαλονίκη βρίσκεται και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).
Συμφωνούν
Ο «Καλλικράτης» βρίσκει σύμφωνους και τους πρυτάνεις, οι οποίοι πλέον απαιτούν από το υπ. Παιδείας το «συμμάζεμα» των ιδρυμάτων τους. Μάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί που με τους κομμένους στο μισό προϋπολογισμούς φέτος αδυνατούν να συνεχίσουν να λειτουργούν τις σχολές τους, αναμένοντας «ως μάννα εξ ουρανού» το «κούρεμα» των τμημάτων που μόνο χρέη τούς αποδίδουν.
Το τελευταίο πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας προτείνει την πλήρη αναδιάρθρωση των ΑΕΙ - ΤΕΙ, με πλήθος συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολών: «... Η σημερινή κατάσταση χαρακτηρίζεται από μάλλον μεγάλο αριθμό Ιδρυμάτων/ακαδημαϊκών μονάδων, υπερβολική εξειδίκευση κάποιων τμημάτων, μεγάλη διασπορά ανά την επικράτεια που συνδέεται με τη διασπορά πόρων κ.ά.».
Η κυβέρνηση έχει ήδη λάβει τις αποφάσεις της ακολουθώντας και την αντίστοιχη διεθνή τάση, αλλά κυρίως το δανικό και γαλλικό πρότυπο, συγχώνευσης των πανεπιστημίων (από τα 17 ΑΕΙ που υπήρχαν στη Δανία, απέμειναν τα τρία. Παρόμοιος ανασχεδιασμός έγινε και στη Γαλλία, όπου από τα περίπου 100 τριτοβάθμια ιδρύματα, παρέμειναν να λειτουργούν 17 «εκπαιδευτικοί πόλοι»).
Στην πρόταση για επανασχεδιασμό των ανώτατων σχολών που κατέθεσε στη Σύνοδο Πρυτάνεων, ο κ Ιωακείμ Γρυσπολάκης, καθηγητής και τ. πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, αναφέρονται τα εξής:
«Η ακαδημαϊκή ανάπτυξη ακολούθησε σε μεγάλη έκταση το άναρχο και στρεβλό αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, τόσο ως προς τα επιστημονικά αντικείμενα όσο και ως προς τη χωροταξική τους κατανομή. Μερικές από τις στρεβλώσεις είναι:
  • Υπερβολική εξειδίκευση τμημάτων, η οποία θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί σε προγράμματα μεταπτυχιακών
  • Τμήματα με ασαφές (ή ανύπαρκτο) γνωστικό αντικείμενο
  • Μεγάλη διασπορά ανά την επικράτεια
  • Απομόνωση τμημάτων από τον κύριο κορμό του Ιδρύματος
  • Αλληλοεπικαλύψεις αντικειμένων μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ στην ίδια ή σε άλλες πόλεις
  • Λειτουργία τμημάτων ταυτόσημων αντικειμένων σε γειτονικά ΑΕΙ».
499 τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
Στην Ανώτατη Εκπαίδευση λειτουργούν 499 Τμήματα, εκτός των Στρατιωτικών Σχολών. Από αυτά τα 286 ανήκουν σε ΑΕΙ και τα 213 σε ΤΕΙ. Από το 1999 έως το 2009 ιδρύθηκαν περίπου 100 νέα Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, λόγω της χρηματοδότησης από την ΕΕ. Πολλά εξ αυτών δεν έχουν σαφώς ορισμένο γνωστικό αντικείμενο, ενώ άλλα είναι συναφή με Τμήματα που υπήρχαν ήδη στα ίδια Ιδρύματα. Επίσης, ορισμένα ομοειδή με αυτά Τμήματα υπάρχουν και σε ΤΕΙ.
Είκοσι τέσσερα ΑΕΙ είναι διάσπαρτα σε 36 διαφορετικές πόλεις και 16 ΤΕΙ σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις. Από τα πανεπιστήμια, όσα βρίσκονται σε Αττική, Πάτρα, Iωάννινα, Κέρκυρα και Χανιά λειτουργούν σε μία πόλη, ενώ τα υπόλοιπα «απλώνονται» σε δύο έως έξι πόλεις.
Κατάργηση ΑΕΙ
Ηπιο και «σκληρό» σενάριο
Οσο απλώθηκαν... απλώθηκαν τα πανεπιστήμια. Τώρα αρχίζει το συμμάζεμα! Το ακραίο σενάριο που εξετάζεται είναι από τα συνολικά 23 σήμερα ΑΕΙ της χώρας να παραμείνουν μόνον τα 11. Το πιο ήπιο θα είναι να καταργηθούν μόνο τα πανεπιστήμια που έχουν Διοικούσες Επιτροπές (Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδος, Δυτικής Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο).
Η πρώτη πρόταση περιλαμβάνει:
  • Την ενσωμάτωση στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης των ΑΕΙ: Μακεδονίας και Δυτ. Μακεδονίας.
  • Την ενσωμάτωση στο Πανεπιστήμιο Πατρών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
  • Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μπορούν να ενταχθούν το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, το Πάντειο και το Χαροκόπειο.
Η δεύτερη πρόταση αναφέρει τα εξής:
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος: Τα δύο Τμήματα του Παν. Στερεάς Ελλάδος ενσωματώνονται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, λόγω ύπαρξης συναφών Τμημάτων σε αυτά.
Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας: Τα Τμήματα της Φλώρινας ενσωματώνονται στο Παν. Ιωαννίνων. Εξ αυτών τα δύο Παιδαγωγικά Τμήματα και το Καλών Τεχνών σταδιακά καταργούνται, αφού υπάρχουν τα ίδια στα Ιωάννινα. Τα δύο Τμήματα Μηχανικών στην Κοζάνη δεν έχουν υποδομές και δεν θεωρούνται βιώσιμα, ενώ το ιδρυθέν Τμήμα Αρχιτεκτονικής της Καστοριάς θα πρέπει να ακυρωθεί. Το Παν. Ιωαννίνων θα πρέπει να αποφασίσει για την περαιτέρω λειτουργία των δύο αυτών Τμημάτων, ώστε να μη συνεχίσουν τη λειτουργία τους σε άλλη πόλη από αυτή στην οποία λειτουργεί το Τμήμα Χημικών Μηχανικών.
Πανεπιστήμιο Δυτ. Ελλάδος: Καταργείται και τα Τμήματα επανέρχονται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Διεθνές Πανεπιστήμιο: Προσαρτάται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με τη σημερινή δομή και αποστολή του.
Η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών καθώς και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών έχουν πενταετή διάρκεια σπουδών και θα μπορούσαν να προσαρτηθούν στο ΕΜΠ (υπάρχει πρόταση το Γεωπονικό να πάει στο Αθηνών και η ΑΣΚΤ στο ΕΜΠ).
Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα
Ποιες σχολές είναι στο «κόκκινο»
Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης Αιγαίου
Γεωλογίας Πάτρας και Θεσσαλονίκης
Γεωγραφίας Αιγαίου
Χημείας Κρήτης
Οργάνωσης και Διαχείρισης Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων Αγρινίου
Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Αθήνας
Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Πολυτεχνείου Κρήτης
Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης στην Ξάνθη
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Παν. Κρήτης (στο ίδιο πανεπιστήμιο και στην ίδια πόλη λειτουργεί από το 1977 Τμήμα Μαθηματικών)
Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα Πανεπιστήμια Μακεδονίας και Πελοποννήσου (χωρίς γνωστικό αντικείμενο)
Πολιτιστικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (χωρίς σαφές γνωστικό αντικείμενο)
Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (άνευ σαφούς γνωστικού αντικειμένου)
Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων
Επιστήμης & Τεχνολογίας Υπολογιστών και Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (το καθένα εξ αυτών αποτελεί έναν τομέα από τους 4 ή 5 Τομείς των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΔΠΘ, του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και δύο τομείς των Τμημάτων Πληροφορικής του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης)
Σχολές Επιστήμης Υλικών (Συνυπάρχουν στην ίδια Σχολή με το Τμήμα Χημείας στο Παν. Ιωαννίνων και με τα Τμήματα Χημείας, Φυσικής και Βιολογίας στο Παν. Κρήτης)
Τμήματα Νοσηλευτικής ΑΕΙ (αυτά τα Τμήματα άρχισαν τη λειτουργία τους στα ΤΕΙ. Θα πρέπει να εξεταστεί κατά πόσον η εκπαίδευση των νοσηλευτών απαιτεί επιστημονική τεκμηρίωση ή είναι απλώς μία επαγγελματική εκπαίδευση που μπορεί να δοθεί από τα ΤΕΙ και μόνον, όπως γίνεται με τα επαγγέλματα του οδοντοτεχνίτη, του φυσικοθεραπευτή, του βρεφοκόμου, του ανθοκόμου, του λογοθεραπευτή, του κοινωνικού λειτουργού)
Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής της Κορίνθου (είναι άνευ γνωστικού αντικειμένου και υπάρχει τεράστια διαρροή φοιτητών προς άλλα Τμήματα, ενώ τα μέλη ΔΕΠ δεν έχουν μεταξύ τους συνάφεια στα γνωστικά τους αντικείμενα)
Πολιτικής Επιστήμης & Διεθνών Σχέσεων της Κορίνθου (υπάρχει τεράστια διαρροή φοιτητών προς άλλα συναφή Τμήματα)
Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου (υπάρχει ομοειδές επιστημονικό αντικείμενο στο Παν. Πατρών)
Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού στην Σπάρτη (άνευ αντικειμένου)
Τμήματα Νοσηλευτικής στην Αθήνα και στη Σπάρτη (αυτά τα Τμήματα δεν έχουν λόγο λειτουργίας σε επίπεδο πανεπιστημίου, αφού λειτουργούν ήδη σε ΤΕΙ)
Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών (καλύπτεται από τη Φιλοσοφική)
Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών έχει Τομέα Πληροφορικής και Υλικού στα ΕΜΠ, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΑΠΘ, ΔΠΘ, Παν. Θεσσαλίας και Πανεπιστήμιο Πατρών. Κατά συνέπεια, το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών θα πρέπει να ενωθεί με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών και το ένα Τμήμα να μετονομαστεί σε Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών.
Σχολές ΤΕΙ προς κατάργηση
  • Τουριστικών επιχειρήσεων
  • Στελεχών Συνεταιριστικών Οργανώσεων
  • Διαχείρισης Πληροφοριών
  • Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης
  • Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος
  • Ζωικής Παραγωγής
  • Φυτικής Παραγωγής
  • Ιχθυοκαλλιεργειών
  • Γεωργικών Μηχανημάτων Αρδεύσεων
  • Δασοπονίας Καβάλας-Λαμίας
  • Πληροφορικής και ΜΜΕ Πάτρας
  • Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής Ηπείρου
  • Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών Ιωαννίνων
  • Ιατρικών Εργαστηρίων Λάρισας
  • Τουρισμού της Λήμνου
  • Αρχιτεκτονικής της Καστοριάς
Κατεβαίνουν επίπεδο
Τα χαμηλής ζήτησης ΤΕΙ θα γίνουν «τοπικά κολέγια»
«Χρυσώνει το χάπι» σε όλους όσοι αντιδράσουν στο κλείσιμο δεκάδων ΤΕΙ, ενώ ταυτόχρονα δίνει μορφωτική διέξοδο στους χαμηλόβαθμους μαθητές. Αυτά επιτυγχάνει το σύστημα των «τοπικών κολεγίων» που ετοιμάζει η κυβέρνηση, ύστερα και από το πρωτοφανές «κραχ» των βάσεων το 2010.
Δεκάδες τμήματα χαμηλής ζήτησης των ΤΕΙ, στα οποία είτε εισήχθησαν κάποιοι από τους 19.281 που έγραψαν κάτω από 10 είτε δεν προτιμήθηκαν από κανέναν, με αποτέλεσμα τις 4.108 κενές θέσεις τους, θα κατέβουν εκπαιδευτικό επίπεδο και θα αποτελέσουν τον «μεταλυκειακό πυλώνα» των «τοπικών κολεγίων», που θα λειτουργεί ως «γέφυρα», μεταξύ της δευτεροβάθμιας και της ανώτατης εκπαίδευσης, για όλους τους μεσαίους και μέτριους μαθητές.
Η εισαγωγή σε αυτά θα γίνεται μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου (στα «τοπικά κολέγια» θα μπορούν να ενταχθούν και τα ΙΕΚ). Οι απόφοιτοι τους θα μπορούν, δίνοντας εσωτερικές εξετάσεις στη Σχολή που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους (σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ). Ο υφυπουργός Παιδείας, κ. Γιάννης Πανάρετος, προσφάτως δήλωσε: «...Οταν έχεις 200 εισακτέους και τελικά μπαίνουν 150, γιατί δεν τα δηλώνουν καν οι υποψήφιοι, και από τους 150 οι 70 παίρνουν μετεγγραφή και οι άλλοι 30 δεν πηγαίνουν καν να εγγραφούν, τότε το συγκεκριμένο τμήμα έχει πρόβλημα. Αυτό, λοιπόν, που πρέπει να κάνεις είναι εξετάσεις αν μπορείς να φτιάξεις μια μονάδα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που να ικανοποιεί τις τοπικές ανάγκες και να είναι ελκυστική για τα παιδιά που θα πάνε εκεί».
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr


Πέμπτη, 12 Μαΐου 2011


Στην Εφημερίδα το Έθνος της Κυριακής
Σας αποστέλλουμε αυτό το e-mail με αφορμή άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα σας Έθνος της Κυριακής στις 08/05/11 και υπ' αριθμόν φύλλου 1491 σ.σ. 42-43 με τίτλο “Δέκα πανεπιστήμια απορροφώνται 150 τμήματα κλείνουν“ της κ. Βίβιαν Μπενέκου. Στο εν λόγω άρθρο αναφέρεται η εξής ανακρίβεια :

Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας: Τα Τμήματα της Φλώρινας ενσωματώνονται στο Παν. Ιωαννίνων. Εξ αυτών τα δύο Παιδαγωγικά Τμήματα και το Καλών Τεχνών σταδιακά καταργούνται, αφού υπάρχουν τα ίδια στα Ιωάννινα.


Το τμήμα του Πανεπιστημίου μας δεν είναι ούτε ίδιο, ούτε αντίστοιχο του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης και στους στόχους, αλλά και στο σύνολο του προγράμματος σπουδών.
Μερικές θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ μας είναι οι εξής:
·Η εντελώς διαφορετική ονομασία των τμημάτων.
·Το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης είναι τετραετούς φοίτησης κι όχι πενταετούς όπως το τμήμα μας και όπως οι υπόλοιπες Καλών Τεχνών της χώρας.
·Οι φοιτητές του τμήματος Πλαστικών Τεχνών εισάγονται μέσω πανελληνίων εξετάσεων εν αντιθέσει με τους φοιτητές του τμήματος μας που εισάγονται με ειδικές εξετάσεις σχεδίου σύμφωνες με τις εξετάσεις των άλλων δύο Καλών Τεχνών (Θεσσαλονίκης και Αθήνας).
·Οι απόφοιτοι του τμήματος Πλαστικών Τεχνών δεν έχουν δικαίωμα διορισμού ως εκπαιδευτικοί μέσω ΑΣΕΠ, επειδή ο τίτλος πτυχίου τους δεν προβλέπεται από τον ΑΣΕΠ.
·Αντίθετα, το δικό μας τμήμα ως Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών περιλαμβάνεται στις προκηρύξεις του διαγωνισμού εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ.
·Οι απόφοιτοι του τμήματος Πλαστικών Τεχνών δεν αναγνωρίζονται από το Εικαστικό Επιμελητήριο Ελλάδος ως εικαστικοί.
Σε καμία περίπτωση το Τμήμα μας δεν αντιστοιχεί, ούτε είναι ομοειδές του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το τμήμα μας αντιστοιχεί με το τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, που φέρουν την ίδια ονομασία και έχει αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών με αυτό, καθώς και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.
Για τους παραπάνω λόγους η ταύτιση του τμήματος μας με το τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων είναι λανθασμένη, αδικαιολόγητη και μας θίγει άμεσα επειδή δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις περί ομοιότητας εν το μέσω αλλαγών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που εγείρει ακόμα και νομικές διαδικασίες.
Θεωρούμε ότι το λάθος οφείλεται σε ελλιπή στοιχεία για την φύση των δύο τμημάτων κι όχι σε ενδεχόμενο δόλο. Ωστόσο, όποιες κι αν είναι οι πηγές του άρθρου σας οφείλουμε να επισημάνουμε την ανακρίβεια για να αποκατασταθεί η αλήθεια. 
Γι' αυτό σας παρακαλούμε να ανασκευάσετε το άρθρο σας όσον αφορά στην φερόμενη ομοιότητα του τμήματος μας με το τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Για την τεκμηρίωση των λεγομένων μας παραθέτουμε σε διαδικτυακούς συνδέσμους τα ΦΕΚ του τμήματος μας στην Φλώρινα και του τμήματος των Ιωαννίνων, καθώς και τις επίσημες ιστοσελίδες των τμημάτων. 
Το ΦΕΚ 1358/14-9-2006 τ. Β' της ιδρύσεως του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα, με Αριθμ. Φ. 151/89700Β6 http://goo.gl/kN5Xa και η ιστοσελίδα http://www.eetf.uowm.gr/ .
Το ΦΕΚ 72/ 10-03-2000 της ιδρύσεως του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων http://pdfcast.org/pdf/fek και η ιστοσελίδα http://arts.uoi.gr/PAGES/main.htm .
Ο Φοιτητικός Σύλλογος  του Τμήματος  Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.



Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012
Απειλείται με κατάργηση το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας;
Τέσσερα περιφερειακά πανεπιστήμια και δεκάδες σχολές χαμηλής έως ανύπαρκτης ζήτησης από τους υποψηφίους βρίσκονται ένα βήμα πριν από την κατάργησή τους. Πρώτα στη λίστα τοποθετούνται τα ΑΕΙ Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας. Το πρόσταγμα δίνει άμεσα ο υπ. Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Σχέδιο με την κωδική ονομασία «Αθηνά» έρχεται να σαρώσει ΑΕΙ και ΤΕΙ, από την επόμενη κιόλας ακαδημαϊκή χρονιά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», η «Αθηνά» θα κλείσει άμεσα, τουλάχιστον τέσσερα περιφερειακά πανεπιστήμια, και περισσότερες από 150 σχολές ανώτατης και ανώτερης τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, καθώς αυτό επιβάλλεται από την οικονομική συγκυρία, την τρόικα, αλλά και από τις ακαδημαϊκές συνθήκες, που φαίνονται ώριμες για κάτι τέτοιο.
Τα πρώτα λουκέτα στα ΑΕΙ θα μπουν εντός του 2013.
Στο «μικροσκόπιο των προτεραιοτήτων» φαίνεται να εισέρχονται άμεσα τα πανεπιστήμια: Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδος, Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, ενώ θα χρειαστεί να συγχωνευθούν σχολές και στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου, Αιγαίου, Θράκης και Θεσσαλίας.
Στην ίδια φάση του σχεδίου αναδιοργάνωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, περισσότερα από 150 τμήματα χαμηλής έως ανύπαρκτης ζήτησης από τους υποψηφίους, τα οποία συγχρόνως παρουσιάζουν και μια φθίνουσα πορεία στην «παραγωγή πτυχιούχων» την τελευταία πενταετία, θα κλείσουν. Η σάρωση θα αφορά όλα τα ΑΕΙ αλλά και τα ΤΕΙ, για τα οποία το φοιτητικό ενδιαφέρον έχει εκλείψει εδώ και χρόνια.
Ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτό¬πουλος, εγκατέλειψε το όνομα «Καλλικράτης» που είχε δυσφημιστεί από τα ΜΜΕ, καθώς θεωρήθηκε ότι... δεν επιτέλεσε το καθήκον του, και δίνει στη μεταρρύθμισή το όνομα «Αθηνά», συνώνυμο της σοφίας και της σύνεσης.Το σχέδιο «Αθηνά» στην παιδεία εκτιμάται ότι θα προσφέρει εξορθολογισμό του αριθμού των σχολών, αλλά και «λογική και ευαισθησία», προς τους φοιτητές, το διδακτικό προσωπικό και τις τοπικές κοινωνίες.
 
 1. Πώς θα γίνει το «κούρεμα»
Εντός του Αυγούστου, αναλαμβάνει τα ηνία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) ο νέος πρόεδρός της, κι αμέσως η ομάδα εργασίας για την αναδιοργάνωση των ΑΕΙ-ΤΕΙ πιάνει δουλειά. Ενα από τα κρίσιμα θέματα που θα διαχειριστεί η ΑΔΙΠ είναι η σύνταξη μελέτης για τη νέα «γεωγραφία» της ανώτατης εκπαίδευσης, για την οποία θα γίνει διάλογος με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.
Με βάση προηγούμενα πορίσματα για τα συμβαίνοντα στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης η ΑΔΙΠ θα προτείνει τα κριτήρια...για το «κούρεμα» των σχολών. Κριτήρια, ακαδημαϊκά, κοινωνικά και οικονομικά. Στόχος θα είναι η συσπείρωση των δυνάμεων των πανεπιστημίων, καθώς και το σταμάτημα της πανσπερμίας και του κατακερματισμού των σχολών. Συγχωνεύσεις παντού... το σύνθημα.
 
2. ΤΕΙ στα αζήτητα
Ψηλά στη λίστα της... αποψίλωσης βρίσκονται περίπου 60 τμήματα ΤΕΙ με χαμηλή ζήτηση και ποσοστά αποφοίτησης σχεδόν μηδενικά. Εντατικά θα μελετηθούν οι σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουρισμού, Ιχθυοκαλλιεργειών, Υδατοκαλλιεργειών, Ανθοκομίας, Βιολογικών Καλλιεργειών και άλλες που στέκονται... ασθενώς στον χάρτη των τεχνολογικών ιδρυμάτων, και οι περισσότερες από αυτές θα κλείσουν.
Δεκάδες τμήματα, διάσπαρτα από πόλη σε πόλη και από χωριό σε χωριό, μπαίνουν στο μικροσκόπιο των αντοχών τους! Ηδη στο φετινό μηχανογραφικό έπαψαν να υφίστανται 11 σχολές των ΤΕΙ. «Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα ως προς τη στρέβλωση της αποστολής των ΤΕΙ, τα οποία τείνουν να υιοθετήσουν το ακαδημαϊκό προφίλ του πανεπιστημιακού τομέα», αναφέρει χαρακτηριστικά Εκθεση του Υπ. Παιδείας.
 
3. Τα πρώτα λουκέτα
Συμφωνα με τα στοιχεία των Εκθέσεων της ΑΔΙΠ και του ΟΟΣΑ, είναι δεκάδες οι όμοιες σχολές. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν 22 Παιδαγωγικά τμήματα, 32 σχολές Πληροφορικής, 14 Γεωπονίας, 14 Θεάτρου, 21 σχολές Αρχιτεκτονικής, 36 Οικονομικά τμήματα και 50 τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων! Ετσι λοιπόν το πρώτο βήμα εξορθολογισμού αποφασίστηκε να γίνει με τα Πανεπιστήμια Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδας, Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας.
Παλαιότερες μελέτες, ως προς αυτά τα ΑΕΙ, κατέληγαν στο ότι, τα δύο Τμήματα του Παν. Στερεάς Ελλάδας θα μπορούσαν ενδεχομένως να ενσωματωθούν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, λόγω ύπαρξης συναφών Τμημάτων σε αυτά, ενώ οι σχολές του Δυτικής Ελλάδας θα μπορούσαν να επανέλθουν στο Παν. Ιωαννίνων. Στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας: Τα Τμήματα της Φλώρινας ενσωματώνονται εύκολα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τα δύο Τμήματα Μηχανικών στην Κοζάνη δεν έχουν υποδομές και δεν θεωρούνται βιώσιμα. Πάντως ο εξορθολογισμός των ΑΕΙ-ΤΕΙ θα βασιστεί σε τρεις συνιστώσες:
• Στη Θεματική, όπου θα συγχωνευθούν τμήματα για να αποτελέσουν στη συνέχεια διευρυμένες ακαδημαϊκές μονάδες.
• Στη χωροταξική συνιστώσα, που θα σημάνει μετακινήσεις πολλών «αδύναμων» σχολών προς σχολές ελκυστικότερες, σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους.
• Στη Διοικητική, όπου ολόκληρα ΑΕΙ θα ενσωματωθούν σε άλλα με παρόμοια θεματική κατεύθυνση.
 
4. Στο κόκκινο... 150 σχολές
Ο ανασχεδιασμός της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που είναι προ των πυλών, θα περικόψει δραστικά το πλήθος των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Σήμερα λειτουργούν 24 ΑΕΙ σε 36 διαφορετικές πόλεις και 16 ΤΕΙ σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις. Συνολικά υπάρχουν περισσότερα από 590 τμήματα. Από το 1999 έως το 2009 ιδρύθηκαν περίπου 100 νέα Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, λόγω της χρηματοδότησης από την ΕΕ. Πολλά εξ αυτών δεν έχουν σαφές γνωστικό αντικείμενο.
Από τα πανεπιστήμια, όσα βρίσκονται σε Αττική, Πάτρα, Iωάννινα, Κέρκυρα και Χανιά λειτουργούν σε μία πόλη, ενώ τα υπόλοιπα «απλώνονται» σε δύο έως έξι πόλεις. Η αποτίμηση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης που έγινε από το Υπουργείο Παιδείας κατέδειξε αλληλοεπικαλύψεις επιστημονικών αντικειμένων και κατακερματισμό που ξεπερνά το 60% των σχολών!
 
Δραστική μείωση εισακτέων
Στο μηχανογραφικό δελτίο του 2013, θα αποτυπωθούν οι ριζικές μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.
Οι δραστικές περικοπές ακόμη και ολόκληρων ΑΕΙ θα μικρύνουν πολύ το δελτίο υποψηφίων, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά εκπαιδευτικά χρονικά, όπου η τάση ήταν το άπλωμα και όχι το συμμάζεμα των τμημάτων.
Πρώτοι που θα πληγούν, είναι όσοι έχουν επιλέξει να σπουδάσουν σε σχολές που βρίσκονται ή θα βρεθούν...στο κόκκινο.
 
Προβλέψεις
Αναλόγως με τις τελικές αποφάσεις για το κλείσιμο ή τη συγχώνευση σχολών, θα υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη και για τον αριθμό των ήδη φοιτούντων σε υπό κατάργηση πανεπιστήμια και τμήματα.
Αλλωστε η κατάργηση ή η συγχώνευση των ΑΕΙ δεν θα σημάνει αυτόματα και τη διακοπή των σπουδών των φοιτητών.
Η μεταφορά τους σε ομοειδή επιστημονικά αντικείμενα, των πανεπιστημίων υποδοχής, είναι ένας τρόπος να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Γεγονός είναι όμως ότι ανάμεσα στα ακαδημαϊκά ή κοινωνικά κριτήρια τα οποία θα αναζητήσει η ομάδα εργασίας της ΑΔΙΠ και του υπ. Παιδείας θα είναι και ο αριθμός των φοιτητών-σπουδαστών στα υπό λουκέτο ιδρύματα. Οσον αφορά τα δεκάδες ΤΕΙ που αναμένεται να...κοπούν οριστικά από το χάρτη, αυτά είναι ήδη απαξιωμένα από τους σπουδαστές τους, εδώ και χρόνια.
Οι περισσότερες σχολές δεν έλκουν καθόλου υποψηφίους ή έλκουν κάποιους ως τρίτη και τέταρτη επιλογή τους. Μοιραία ο τυφώνας των αλλαγών θα συμπαρασύρει και τον αριθμό των εισακτέων, που θα μειωθεί δραστικά, από το επόμενο κιόλας έτος, για να φθάσει σε ποσοστά παρόμοια με τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ.
 
Η εκθεση
Τι προτείνει ο ΟΟΣΑ για το «κούρεμα» των σχολών
Το ελληνικό σύστημα ανώτερης εκπαίδευσης αποτελείται από πολλά μικρότερα, ιδιαιτέρως κατακερματισμένα τμήματα με υψηλά επίπεδα αλληλοεπικάλυψης. Τα προβλήματα εντοπίζονται σε πολλά επίπεδα:
Εντός περιφερειών: η Ελλάδα έχει παρουσιάσει αύξηση ιδρυμάτων, αλλά ακόμα σημαντικότερο στοιχείο ως προς την αποδοτικότητα είναι ότι τόσο τα πανεπιστήμια όσο και τα ΤΕΙ έχουν δημιουργήσει παραρτήματα, συχνά με ένα ή δύο τμήματα μόνο, σε μικρές πόλεις εντός των περιφερειών τους.
Στο πλαίσιο ομοίων επιστημονικών κλάδων: προγράμματα πτυχίων σε συγκεκριμένες επιστήμες και επαγγέλματα έχουν διασπαστεί σε μικρότερα προγράμματα, που διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ τους, ενδεχομένως για να δικαιολογηθεί η δημιουργία νέων τμημάτων και ο αυξημένος αριθμός ακαδημαϊκών θέσεων.
 
Τα παραδείγματα
Εξειδικεύοντας ακόμη περισσότερο, οι ιθύνοντες του ΟΟΣΑ προχωρούν στην ανάδειξη χαρακτηριστικών παραδειγμάτων, για τους ομοειδείς επιστημονικούς κλάδους, που βρίσκονται διάσπαρτοι και χωρίς λόγο ύπαρξης στα ελληνικά ΑΕΙ:
• Στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δύο χωριστά τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ένα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και το άλλο στις Σέρρες).
• Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών υπάρχει ένα Τμήμα Οικονομικών και ένα Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών. Επιπλέον, στο ίδιο Πανεπιστήμιο υπάρχει ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα άλλο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
• Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, υπάρχει ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης.
• Στο Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μάρκετινγκ και Διοίκησης Διαδικασιών (βρίσκεται στην Εδεσσα) και Διοικητικής Τεχνολογίας (βρίσκεται στη Νάουσα).
• Στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.
• Στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου υπάρχουν τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών και επίσης Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών.

ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
Πηγή: Έθνος



ΕΘΝΟΣ

ΕΚΘΕΣΗ-ΦΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ
Oι 49 σχολές που απειλούνται με «λουκέτο»
Πρόβλημα βιωσιμότητας παρουσιάζουν σαράντα εννέα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, σύμφωνα με την τελευταία Εκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Πρόκειται για 8 ΑΕΙ και 41 ΤΕΙ, τη λίστα των οποίων παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής».
Οι σχολές αυτές, που χαρακτηρίζονται από τους αξιολογητές ως «μη αυτοδύναμες», λειτουργούν αυτήν τη στιγμή με λιγότερα από εννέα μέλη ΔΕΠ, κάτι που δεν συνιστά πανεπιστήμιο ή τεχνολογικό ίδρυμα. Αυτά τα τμήματα έχουν μπει ήδη στην «black list», με πιθανότερη συνέπεια να μην υπάρχουν στο μηχανογραφικό του 2015.
Στην Εκθεση αναφέρεται ότι « παρά την εφαρμογή του σχεδίου Αθηνά, σημαντικός αριθμός τμημάτων ΑΕΙ εξακολουθεί να μην πληροί το κριτήριο της αυτοδυναμίας, δηλαδή ο αριθμός των μελών ΔΕΠ/ΕΠ να είναι μεγαλύτερος του 9 ». Ετσι η ΑΔΙΠ παρακινεί τα ΑΕΙ και το υπουργείο Παιδείας να πάρουν ουσιαστικές αποφάσεις, ζητώντας μια νέα «Αθηνά».
Δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον
Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τα τμήματα της Ισπανικής Γλώσσας, των Τουρκικών σπουδών καθώς και των Σλαβικών σπουδών, βρίσκονται στο κόκκινο! Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το τμήμα Επιστήμης τροφίμων και διατροφής, στο Δυτικής Μακεδονίας το Εικαστικών τεχνών και το Μηχανικών Πληροφορικής, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας το τμήμα Πληροφορικής, και στο Πελοποννήσου η σχολή Οικονομικών Επιστημών.
Ολα θα περάσουν ξανά από την κρησάρα της Αρχής Αξιολόγησης, και το υπουργείο θα αποφασίσει το μέλλον τους. Η ΑΔΙΠ με λίγα λόγια θα κληθεί να γνωμοδοτήσει για ένα προς ένα, από αυτά τα τμήματα που πάσχουν σε προσωπικό και υποδομές, και δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Πολλές από τις σχολές των ΤΕΙ που υπάρχουν στη λίστα έχουν πάψει από καιρό να προσελκύουν το ενδιαφέρον και των φοιτητών. Το «σχέδιο Αθηνά», για το οποίο χύθηκε πολύ μελάνι το προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με την Αρχή Αξιολόγησης αλλά και το υπ. Οικονομικών, δεν απέφερε κανένα οικονομικό αποτέλεσμα. Ο θησαυρός αποδείχθηκε... άνθρακας, όπως λένε οι ίδιοι οι αξιολογητές, κι αυτό γιατί έγιναν κυρίως συγχωνεύσεις και όχι καταργήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε δεσμευθεί για εξοικονόμηση 50 εκατ. ευρώ για το 2014 από την «Αθηνά», αλλά τελικώς ούτε ένα ευρώ δεν εξοικονομήθηκε.
Ο ρόλος της πολιτείας
Συγχωνεύτηκαν 76 τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ και ο συνολικός αριθμός (εξαιρουμένων των στρατιωτικών κ.ά.) μειώθηκε σε 410. Ομως, οι συγχωνεύσεις δεν οδήγησαν σε αναβάθμιση πολλών εκ των νέων τμημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των 121 τμημάτων με φετινή βάση εισαγωγής κάτω από 10.000 μόρια και αρκετές κενές θέσεις βρίσκονται τμήματα που συγχωνεύτηκαν στο πλαίσιο της «Αθηνάς».
Το πιο ενδεικτικό παράδειγμα είναι αυτό που συνέβη σε τμήμα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Η κατεύθυνση Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς στο τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος, που έχει έδρα στη Ζάκυνθο, είχε 69 θέσεις και μόνο έναν επιτυχόντα. Στο ίδιο τμήμα (Τεχνολογίας Περιβάλλοντος) υπάρχει και η κατεύθυνση Τεχνολογιών Φυσικού Περιβάλλοντος. Δύο κατευθύνσεις που έως πέρυσι ήταν αυτοτελή τμήματα και πλέον συγχωνεύτηκαν σε ένα τμήμα.
Μία εβδομάδα μετά τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του πορίσματος της αξιολόγησης της ΑΔΙΠ, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος είχε σύσκεψη εργασίας με τη διοίκηση της ΑΔΙΠ.
Ο ίδιος δήλωσε: «Συνεργαστήκαμε άψογα με τη διοίκηση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Καθοδηγητική μας αρχή είναι ότι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η Πολιτεία πρέπει να περιορίζεται στην αξιολόγηση και τη χρηματοδότηση».
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ